Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Világdöntőbe jutottak az ELTE programozói
2024.04.19 12:23Megkapta az engedélyt akkumulátor-összeszerelő üzemére a BMW
2024.04.19 11:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kérdéses a Nissan európai jövője
Vészjósló előrejelzést adott ki a Nissan nyugat-európai gyárainak jövőjéről. A márka egy Egyesült Királyságbeli üzeme a brexit miatt, míg egy spanyolországi telephelye az akadozó kereslet miatt állhat le.
A Nissan európai részlegének elnöke, Gianluca de Ficchy elmondta, hogy a sunderlandi gyár jövője továbbra is ingatag lábakon áll – annak ellenére, hogy az angliai összeszerelő üzem teszi ki az európai eladások nagy részét.
A sunderlandi gyártósorról gördül le az európai ügyfelek legkedveltebb Nissan járműve, a Qashqai, illetve a Juke és az elektromos Leaf modellek is. De Ficchy felvetette annak lehetőségét, hogy az angliai gyárbezárás esetében a járműveket a partner Renault gyáraiban készíthetik a továbbiakban – habár ez költséges és hosszú átalakulás lenne.
Gyárleállás és stratégiaváltás egyszerre
Ha Nagy-Britanniának nem sikerül szabadkereskedelmi megállapodást kötni az Európai Unióval, akkor a gépjárművekre és alkatrészekre kivetett 10 százalékos vámtarifa nemcsak a gyár leállását eredményezheti, de a márka európai stratégiáját is átírhatja. Gianluca de Ficchy szerint ebben az esetben a vállalat nem lenne képes értékesíteni az autóit Európában.
Boris Johnson brit miniszterelnök megállapodást ellenző lépései mellett a hanyatló kereslet és jövedelmezőség tovább növeli japán gyártóra nehezedő nyomást. Ebben a hónapban csökkentette teljes évi profit-kilátásait, részvényei pedig év eleje óta 21 százalékkal csökkentek.
Spanyolországot is elérte a Nissan válsága
A leállás a márka spanyolországi gyártását is érintheti. Az országban visszaesett a kereslet, ezáltal csökkenteni kellett a barcelonai gyártósorról legördülő modellek számát. A vállalat már bejelentette 600 munkahely megszűnését, és további leépítésekre is lehet számítani.
Régóta húzódó folyamat
A vállalat a korábbi elnöke, Carlos Ghosn letartóztatása óta folyamatos nehézségekkel küzd. Néhány hónappal korábban az autopro.hu is beszámolt róla, hogy a csökkenő pénzügyi eredményeket a gyárleállásokkal fordítaná vissza a vállalat – amely érintheti mind a sunderland-i, mind a barcelonai üzemet.
A munkahelyek megszűntetésével, illetve a kiadások csökkentésével a vállalat a következő generációs technológiába történő beruházásokra szabadítana fel pénzt – olvasható az Automotive News oldalán.