Gyártók Jön az első elektromos Dacia

Jön az első elektromos Dacia

autopro.hu/P.B. | 2020.10.16 15:19

Jön az első elektromos Dacia

Fotó: Renault Group Media Site

A jelenlegi normáknak megfelelően virtuális keretek között mutatkozott be a Renault Csoport két legújabb modellje, mindkettő teljesen elektromos hajtást kap. A teljesen elektromos Megane mellett az első elektromos Dacia is bejelentésre került, igaz, Kínában Renault City K-ZE néven fut már egy nagyon hasonló modell, ám Európában Dacia-logóval, és némi változtatásokkal került majd az utakra az autó.

Hirdetés

A Renault mindkét új modelljét a legmegfizethetőbb európai új autóknak nevezte, azonban egyelőre még egyik jármű esetében sem ismert a bemutatkozó ár. A tervek szerint az eMegane és a Dacia Spring egyaránt 2021-ben jelenik majd meg.

A Dacia Spring a gyártó szerint a egy olyan modell lehet, amit az autómegosztók használnak, és már 2021-től szeretnének ilyen modelleket látni Párizsban. A bemutatón a Spring ezért meg is kapta a Zity arculatát, aminek égisze alatt jelenleg 1200 elektromos autó közlekedik, amiket összesen 380 ezer ember használ.

Az új Megane egyértelműen reflektál az 1995-ös modellre, és a korábban bemutatott CMF-EV platformon alapszik majd. A gyártó szerint a bemutatott eMegane jelenlegi formája 95 százalékban megfelel a később sorozatgyártásra kerülő változatnak.

Néhány részlet már ismert

Az eMegane hatótávja 450 kilométer lesz, az akkumulátorpakk teljesítménye pedig 60 kilowattóra. Érdekesség, hogy a 11 centiméter magas akkumulátorpakk a gyártó szerint a lehető legkisebb a piacon.

Fotó: Renault Group Media Site

Az autó méretei is hasonló irányt vesznek, 4,29 méter hosszúságával kategóriáján belül rövidnek számít majd az eMegane (például a VW Golf 8-nál hét centivel rövidebb), azonban az utastere nem lesz kisebb a hasonló modellekénél.

Ilyen lesz az első elektromos Dacia

A Dacia Spring lényegében a Renault City K-ZE kissé módosított változata. A SUV csomagtere 800 literes lesz, ami 325 kilogramm szállítására alkalmas. Az elektromos motor 33 kilowatt leadására képes, ezt egy 26,8 kilowattórás akku teszi lehetővé.

Kiderült az is, hogy a Renault 2030-ra felére szeretné csökkenteni a mostani szén-dioxid-kibocsátását, míg 2050-re célja a karbonsemlegesség elérése – írja az electrive.com.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink