Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Renault szerint az új modelljeik megdobják majd az eladásaikat
2024.04.23 17:17Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Járműipari Apple akar lenni a General Motors
Nagyszabású tervekkel készül a jövőre az Egyesült Államok legnagyobb autógyártója, a General Motors. A vállalat diverzifikálja kínálatát, így a járművek és a hajtásrendszerek gyártása mellett szoftverekből és szolgáltatásokból származhatna bevételének egy jelentős része.
A General Motors vezérigazgatója, Mary Barra nemrégiben arról beszélt, hogy hosszú távon az a célja a vállalattal, hogy annak bevételeinek legalább negyede a szoftverekből és az azokhoz kapcsolódó szolgáltatásokból származzon, ne csak a termékek előállításából.
A GM nem az egyetlen ilyen autóipari vállalat, Evangelos Simoudis a cég innovációs stratégiájának szerzője úgy véli, hogy az olyan régi, nagy járműipari szereplők, mint a Volkswagen vagy a GM folyamatosan keresik az átalakulás lehetőségét, és egyre inkább technológiai cégekké alakulnak át hagyományos járműgyártókból.
Már érezni a hatást
Annak ellenére, hogy a Barra vezetése alatt elsőként készülő újgenerációs elektromos modellek megjelenésére még hónapokat kell várni, a stratégia már most is érezteti hatását – írja a Reuters.
2014-től 2020-ig összesen 24 milliárd dollárt fizetett ki osztalékként a GM, ám a koronavírus-járvány kitörése után határozatlan időre felfüggesztette az osztalékfizetést. Mary Barra szerint sokkal produktívabb módon használja fel pénzét a vállalat: elektromos autókba fektetnek, és fejlesztik az olyan üzletágakat, amik nyereséget hoznak.
Ez a befektetés azt jelenti, hogy számos közös vállalkozásban vesz részt a GM, valamint startupokat támogat. Ettől hosszú távon a bevételinek emelkedését várja az amerikai óriás.
A befektetők egyelőre szkeptikusak
A törekvések ellenére a befektetők sokkal inkább bíznak például a Teslában az elektromobilitást illetően, mint a 113 éves General Motors-ban. Ennek oka, hogy pont azt a világot változtatja meg az autóiparban az elektromos átállás, amit a GM és a többi régi nagyvállalat hozott létre az elmúlt évszázadban.
Barra erőfeszítéseit segítheti, hogy ő maga is negyven éve dolgozik a vállalatnál, így pontosan tudja, hogyan kell bánni a régi szakemberekkel, és kiket kell toborozni kívülről.
Már van jó példa
A BrightDrop egy olyan cég, ami kiválóan ötvözi a GM átalakulási tervének több irányát is. Ez egy olyan egység, ami elektromos kisteherautókat és hozzájuk kapcsolódó hardvereket kínál olyan flottaüzemeltetőknek, mint például a FedEx. A járművek mellé különféle előrejelzéseket kínáló szolgáltatások is tartoznak.
Az ötlet még 2019-ben pattant ki Pam Fletcher fejéből. A lényeg az elektromos furgonok összekapcsolása a szállítmányozáshoz kapcsolódó, adatbázis alapú szoftverekkel, és ezek együttes kínálata szolgáltatásként.
Hosszabb távon a BrightDrop egy külön céggé válhat, ahogy például az OnStar néven induló biztosítási ágazat is.