Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ismét szőnyeg szélére állították a Teslát felhasználói visszaélések miatt
Az Egyesült Államok Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanácsa (NTSB) szerint a Tesla nem akadályozta meg a visszaéléseket Autopilotjával, és emellett nem lehet elmenni szó nélkül.
Most zajlanak a kihallgatások egy 2018 márciusában történt Tesla baleset ügyében, mely során az Autopilot egy másik járművezető halálát okozta. Ezen elhangzott, hogy az NTSB szerint a Teslának többet kellene tennie az Autopilot mód biztonságának javítása érdekében.
Több jelentés szerint az NTSB hat autógyártónak – köztük a Volkswagennek, a BMW AG-nek és a Nissannak – készített Autopilot biztonsági ajánlásokat 2017-ben, és a Tesla az egyetlen, amely még mindig nem válaszolt.
Az Autopilot nem önvezető autó!
A Tanács azt is megállapította, hogy a 2018-as balesetben a sofőr ahelyett, hogy az utat figyelte volna, a telefonján játszott. A CNBC csatorna szerint a mostani kihallgatáson az NTSB elmondta, hogy a sofőr figyelme teljesen elterelődött és kizárólag az Autopilot funkcióra hagyatkozott, az autó ütközést előrejelző figyelmeztetése és az automata vészfék rendszer azonban nem aktiválódott.
– Ha részben autonóm funkciókkal rendelkező autója van, az nem egyenlő az önvezető autóval, így nem tehetünk úgy, mintha önvezetőnk lenne – hívta fel a figyelmet Robert Sumwalt, az NTSB elnöke a kihallgatás során.
A legfőbb az éberség és a figyelem
A Tesla Autopilot-ját már korábban is megkérdőjelezték, de leginkább a járművezetők cselekedetei, mint a Tesla technológiája szempontjából. A sofőrök gyakran elalszanak a kormány mögött, így lehetővé téve, hogy az Autopilot mód átvegye az irányítást a Tesla felett, de a vállalat azonban figyelmeztet, hogy nem ez az, amit a járművezetőknek tenniük kellene.
„Az Autopilot használata során mindenkinek a saját felelőssége, hogy éber maradjon, mindig a kormányt fogja és tartsa fenn az autó feletti irányítást. Mielőtt bekapcsolja a funkciót, a sofőrnek bele kell egyeznie, hogy kezeit folyamatosan a kormányon tartja, illetve, hogy mindig ő irányítja az autót, és ő a felelős a járművéért” – olvasható a Tesla Autopilot oldalán.
Az első halálos Tesla Autopilot baleset 2016-ban történt, de akkor az NTSB azt közölte, hogy a sofőr figyelmetlenségéből adódóan következett be. A Tanács azonban azt is közölte, hogy a Teslának további lépéseket kellene tennie, hogy kiküszöbölje a visszaéléseket. A vállalat idáig nem kommentálta az eseményeket – írta meg a Digital Trends.