Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Íme a Bollinger elektromos terepjáróknak készített platformja
A villanyhajtású terepjárókat fejlesztő amerikai startup, a Bollinger Motors nyilvánosságra hozta annak a platformnak a legfontosabb jellemzőit, melyre a saját, B1 és B2 nevű modelljeit is építeni fogja. Tervük szerint a platformot később más gyártóknak is elérhetővé teszik.
Az eredeti Hummerét megközelítő 38 centiméteres hasmagasságot biztosító architektúra fogja az alapját képezni az off-road használatra tervezett B1-nek, valamint a B2 pickupnak is.
Terepjárásra hivatott konstrukció
Az E-Chassis nevezetű platformnak jelenleg már zajlik a szabadalmaztatási folyamata. A most nyilvánosságra hozott adatok szerint a platform egy 120 kilowattórás vagy egy jóval nagyobb, 180 kilowattórás akkumulátorcsomaggal látható el. A terepjáró képességet az összkerékhajtást lehetővé tevő kettő motor, a fordulatszám-csökkentő áttétel, illetve a részlegesen önzáró differenciálmű biztosítják. A platform maximális terhelhetősége 2268 kilogramm. A rugalmas kialakításnak köszönhetően könnyedén felhasználható különböző tengelytávú járművek tervezéséhez is. A lengéscsillapításról hidro-pneumatikus, automata szintállítós futómű gondoskodik. A platformon egy aljzat is található, mely 5 és 15 kilowatt közti teljesítménnyel töltheti a rácsatlakoztatott eszközöket. A Bollinger állítása szerint a jármű akkumulátora 75 perc alatt tölthető fel.
A Bollinger 2021-től más gyártók számára is elérhetővé kívánja tenni az E-Chassist. A vállalatok licencszerződés alapján maguk gyárthatják majd le a platformokat, vagy meg is vásárolhatják a kész darabokat. A platform ára egyelőre nem ismert, a B1 és B2 típusoké viszont igen. Mindkettő modellért 125 ezer dollárt kell fizetnie a jövőbeli vevőknek. Az ár így 50 ezerrel haladja meg a Rivian autóinak árát, aminek oka a robosztus kialakítás lehet – írta meg az electrive.com.