Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Már dolgoznak a szegedi BYD-gyár építkezésén
2024.04.23 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Így vagy úgy, de a végkifejlethez közeledik a VW-botrány
Ultimátumot kapott a német autógyártó: az amerikai hatóságok szerint hat hónap elegendő idő ahhoz, hogy a kontinensen érintett 600 ezer autó javítását megoldják.
San Francisco bírósága március 24-ig konkrét választ vár a német autógyártótól, milyen módon kívánja lezárni a kibocsátási határértékek manipulálásában érintett autók megjavításának ügyét. Charles Breyer bíró úgy fogalmazott, hogy a csalás szeptemberi beismerése óta eltelt fél év elég hosszú idő ahhoz, hogy képessé tegyék az járműveket a normák betartására. Breyer homályosan azt is megfogalmazta, hogy „a nagyon közeli jövőben” a konszernre nem épp kedvező rendelkezések várhatnak.
Bár az autógyártó a tengerentúli szerveknek már több tervet is felvázolt a kontinensen érintett félmillió, kétliteres dízelmotorral szerelt autó javítására, az amerikai fél elutasította azokat.
Mi jön március 24. után? |
A Volkswagen, Audi és Porsche márkák dízelmotorral szerelt, 2016-os modelljeinek amerikai értékesítését már korábban leállító autóipari konszern ügyvédje, Robert Giuffra elmondta: elkötelezettek a probléma megoldásában, és próbálnak egyezségre jutni az amerikai hatóságokkal.
A határidő megszabása már a Volkswagen és az amerikai szervek közti csörte sokadik fordulója: múlt hónapban az USA Igazságügyi Minisztériuma perelte be az autógyártót a környezetvédelmi törvények megsértése miatt, a per akár dollármilliárdos kártérítés fizetésére is kötelezheti a VW-t.