Gyártók Így született meg az első X5-ös BMW

Így született meg az első X5-ös BMW

autopro.hu/V.M. | 2020.06.07 12:22

Így született meg az első X5-ös BMW

Fotó: BMW PressClub Global

Frank Stephenson formatervező, aki többek között a Mininél, a Ferrarinál és az Alfa Romeónál végzett tevékenységéről ismert, egy új videójában az első X5-ös BMW-n végzett munkájáról beszélt.

Hirdetés

Az 1999-ben bemutatkozott, a Rover Csoport platformjára épült X5-ös a BMW első SUV-ja volt. A már közismertnek számító típus külsejének megalkotása nem volt egyszerű feladat, a munkát vezető, ma 60 éves Stephenson szerint ugyanis mindössze hat hét alatt kellett előállniuk egy végleges formatervvel. Munkáját azonban többek között a sokak által a valaha készített egyik legszebb autónak tartott Lamborghini Miura három volt tervezője is segítette.

A tervezésnek viszonyítási alap nélkül kellett, hogy nekilássanak. Az X5 külsejének valamennyire elegánsnak is kellett lenni, hiszen a BMW nem terepjárók gyártásáról volt ismert. Az autót a BMW-re jellemző dizájnelemekkel próbálták felismerhetővé tenni, így nem maradhatott el a prémiummárka ismertetőjegyének számító vese alakú hűtőrács, ahogy a modelltől függően a C vagy D oszlopon elhelyezett Hofmeister töréspont sem. A végleges formának egyszerre kellett a többi BMW modellre jellemző karakterrel rendelkeznie, illetve innovatívnak, frissnek érződnie.

Stephenson a formatervezésről általánosságban is beszélt. Mint fogalmazott, mikor első alkalommal kezdik a formát papírra vetni, nehéz megmondani, hogy mi lesz a végeredmény, a terv ugyanis a rajzolás közben folyamatosan alakul. Azt is elmondta, hogy az új jármű külsejének tervezésekor észben kell tartani, hogy annak illeszkednie kell a márka arculatához.

Kiemelt Partnereink