Gyártók Így elektrifikálja típuspalettáját a Stellantis

Így elektrifikálja típuspalettáját a Stellantis

autopro.hu/P.B. | 2021.04.21 10:23

Így elektrifikálja típuspalettáját a Stellantis

Fotó: Groupe PSA Media

Európában valamivel gyorsabb halad majd modelljeinek elektrifikálásával a Stellantis, de a tervek szerint 2030-ra minden típusnak lesz tisztán elektromos változata Európában és az Egyesült Államokban is. A Stellantis száznál is több modellje alapvetően négy elektromos platformra épül majd.

Hirdetés

2021 egyik első nagy eseménye volt a járműiparban a Stellantis megalakulása. A PSA és az FCA összeolvadásával létrejövő konszern alá 14 brand tartozik, amiknek összességében száznál is több modellje van. A Stellantis a Toyota, a Volkswagen Csoport és a Renault-Nissan után a negyedik legnagyobb gyártó a Földön.

A Stellantis típuspalettájában jelenleg 29 tisztán elektromos modell található, az év végére ezt a számot negyvenre emelné a gyártó, míg 2025-re majdnem az összes modelljüknek lesz elektrifikált verziója – plug-in hibrid vagy tisztán elektromos – a gyártó tervei szerint. Egészen pontosan Európában a modell 98, az Egyesült Államokban pedig 96 százaléka rendelkezik majd tisztán elektromos vagy plug-in hibrid verzióval, míg 2030-ra minden földrajzi területen, minden szegmens összes modelljének lesz elektrifikált kivitele.

Száznál is több modell, négy platform

A Stellantis A, B, és C szegmensbe tartozó személyautók az eCMP platform második generációjára épülhetnek 2025-ig, amikor megjelenhet a STLA Small nevű platform, ami 500 kilométeres hatótávot ígér az akkumulátorok elektromos autóknak – 2026-tól már ez lesz az alapja ennek a csoportnak.

2023-ban jelenhet meg a STLA Medium platform, erre a C és D szegmens személyautói épülhetnek, míg az STLA Large a D és az E szegmenset szolgálja ki – utóbbi akár 800 kilométeres hatótávot is ígér.

2024-ben jöhet az STLA Frame, erre a nagyobb SUV-k és a pickupok épülnek majd – írja az electrive.com.

Akkumulátorgyárak

Ennyi elektromos modellhez természetesen rengeteg akkumulátorra is szükség lesz. Jelen állás szerint 2023-ban nyitja meg kapuit az észak-franciaországi Douvrin városában épülő akkugyár, viszont a Kaiserlauternben, az Opel-gyár mellett készülő üzem csak 2025-től termelhet az eredeti, 2024-es tervekkel ellentétben.

A két üzem együtt évi 50 gigawattórás kapacitással bír, de nem tudni, milyen elosztásban. Emellett még szükség lesz gyárakra, 2025-től ugyanis 130, 2030-tól pedig 250 gigawattórányi akkumulátorcellát gyártana a Stellantis.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink