Gyártók Idén is bejelentett egy gigaberuházást a győri Audi

Idén is bejelentett egy gigaberuházást a győri Audi

Pörge Béla | 2022.12.30 16:18

Idén is bejelentett egy gigaberuházást a győri Audi

Fotó: Audi Hungaria

Az idei évben is számos olyan hírről számolhattunk be, ami a győri Audival kapcsolatos: ezek között voltak mérföldkövek, megvalósult beruházások, az oktatás minőséét mutató sikerek, de talán ami a legfontosabb, egy újabb nagyberuházás is.

Hirdetés

2022-ben februárig kellett várni az Audi Hungaria első mérföldkövére: ekkor készült el a háromszázezredik elektromos hajtás a győri üzemben, a jubileumi egység egy 262 lóerős villanymotor. Győrben egyébként 28 éve gyárt motorokat az Audi, és 2018 óta készülnek elektromos hajtások a létesítményben.

Tavasszal aztán a százezredik hibridautó is elkészült Győrben, ez egy Audi Q3 Sportback 45 TFSI e volt, ami mellesleg az Év Magyar Autója is egyben. Az Audi Hungaria 2019 óta gyárt hibrideket, 2020 óta pedig plug-in hibrid hajtású autók is vannak a palettán.

A következő mérföldkő nyáron jött el, ekkor az Audi Hungariánál elkészült a 650 ezredik Audi TT modell, egy mítoszfekete Audi TT RS Coupé. A jubileumi autó, amelynek legendás öthengeres motorja szintén Győrben készül, 294 kilowatt (400 lóerő) teljesítményével és 480 newtonméter maximális forgatónyomatékával mindössze 3,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre. Az Audi Hungariánál 1998-ban, a TT Coupé sorozatgyártásával vette kezdetét a járműgyártás, azóta már több mint 1,5 millió autó készült Győrben.

Őszre is jutott kerek szám: az Audi Hungaria présüzeme 2013 óta gyárt karosszériaelemeket a Győrben készülő gépjárműmodellek mellett a Volkswagen Konszern további autómárkái számára is. Októberben mérföldkőhöz ért a gyár présüzeme, 25 millió ciklusnál tartanak.

Szerepvállalás az oktatásban

Mára már szinte közhellyé vált megemlíteni Győrben az Audi és a Széchenyi Egyetem kapcsolatát, ez idén egy innovációs projekt támogatásával is bővült. Közben a győri telephely Projekt- és Oktatóközpontjában egy új robotcella segíti a tanulók és a munkatársak motorgyártási kompetenciáinak fejlesztését az idei évtől. Sőt, az Audi saját programozói képzést is indított az ősszel.

Az Audi Hungaria oktatásban vállalat szerepét rendre el is ismerik: 2022-ben szakképzési díjat is nyert a vállalat az év első felében, míg ősszel a vállalat dolgozója az egész Volkswagen Csoport legjobb szakmunkástanulói közé került be.

Új márkával bővül a gyár palettája

2024-től a Cupra márka egy SUV modelljének gyártását kezdi meg az Audi Hungaria. Egyelőre nem sokat tudni a Cupra Terramarról, a modellt a gyártó először a Cupra jövőjéről szóló rendezvényen mutatta be 2022 júniusában. Annyi bizonyos, hogy ez a modell készül majd Győrben.

December 14-én legördült az első Audi Q8 e-tron a gyártósorról az Audi AG brüsszeli telephelyén, amellyel kezdetét vette az elektromos SUV-k csúcsmodelljének új korszaka. Ez magyar szempontból azért érdekes, mert a modell elektromos hajtásai Győrben készülnek.

Beruházások

Június 21-én jelentette be az Audi Hungaria Zrt., hogy 120 milliárd forintos beruházással bővíti portfólióját a MEB ECO hajtásokkal. A bejelentésen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Alfons Dintner az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke, Simon Róbert Balázs parlamenti képviselő és Robert Buttenhauser, az Audi Hungaria Zrt. motorgyártásért felelős igazgatósági tagja vett részt Budapesten a Külügyminisztériumban. A MEB ECO (Modularer E-Antriebs-Baukasten – modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció) hajtásokat a Volkswagen Csoport kis méretű elektromos autóiba építik be. Győrben a tervek szerint 2025-ben kezdődik a termék sorozatgyártása, amihez egy új gyártóterületet alakítanak ki.

Szeptember 27-én ünnepélyesen lezárult az Audi Hungaria Szerszámgyárának bővítési projektje. Szijjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere, Julia Gross, a Németországi Szövetségi Köztársaság magyarországi nagykövete, Dr. Dézsi Csaba András, Győr polgármestere, Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke, Les Zoltán, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagja, Jörg Spindler, az Audi AG gyártástervezési/gyártástechnológiai vezetője, Thomas Heusser, az Audi Hungaria Szerszámgyárának vezetője, Nagy György, az Audi Hungaria Üzemi Tanácsának elnöke, Németh Sándor, az Audi Hungaria Független Szakszervezet elnöke és Angyalné Endi Tünde, a logisztika Business Unit Szerszámgyártás vezetője, közösen indították el az új robotcellákat, amelyek a Volkswagen és az Audi konszern exkluzív modelljeihez gyártják a karosszériaelemeket.

Érdekesnek találta ezt a cikket? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink