Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hétmillió forint körül lesz az új Renault 5-ös ára
Olcsóbb akkumulátorokat használna a Renault az elektromos 5-öshöz, hogy ezzel is versenyképesebb legyen az autó ára. A lítium-vas-foszfát akkumulátorok viszont a hideg időben rosszabbul teljesítenek, és nehezebbek is.
Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója egy sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a vállalat tervei szerint a készülő, elektromos Renault 5-ösben lítium-vas-foszfát akkumulátort használnak majd. Az ilyen akkumulátorok nagy előnye, hogy nem tartalmaznak kobaltot, ami az egyik legdrágább alkotóeleme az akkuknak. Emellett stabilabbak és kevésbé hajlamosak túlmelegedni, ugyanakkor nehezebbek (a rosszabb energiasűrűség miatt), és hideg időben jelentősen csökken a hatótávolságuk.
Egyelőre még kérdéses, hogy a Renault 5 minden változatába lítium-vas-foszfát akku kerül-e, vagy csak az olcsóbb, bevezető modellek esetében lesz-e így. A modell bemutatkozása 2023-ban várható.
Akár húszezer euróból is kijöhet az autó
A versenyképes ár mellett persze a profit is cél a Renault számára, de most úgy vélik, hogy akár húszezer euró (körülbelül 7-7,2 millió forint) környékére is lőhetik az 5 árát úgy, hogy rentábilis legyen a modell gyártása.
A Renault Zoe vagy a hasonló kategóriás Opel Corsa-e ára jelenleg harmincezer euró körül mozog, ezen az esetleges támogatások segíthetnek. A Renault 5-ös esetében a cél, hogy ezt az árat is alulmúlják.
De Meo szerint az lenne a kívánatos, ha az új 5-ös ára hasonló lenne, mint egy azonos kategóriás belső égésű motorral szerelt autóé, vagy esetleg egy hibridé – írja az electrive.com.