Gyártók Herbert Diess: korai még a teljes elektromosság

Herbert Diess: korai még a teljes elektromosság

autopro.hu/D.Á. | 2022.05.24 04:20

Herbert Diess: korai még a teljes elektromosság

Fotó: Volkswagen Newsroom

Az átállás a tisztán elektromos személyi mobilitásra nem fog egy pillanat alatt megtörténni, ezt bizonyára tudja mindenki az autóiparban. Ennek ellenére folyamatos erőfeszítések zajlanak az autógyártók, országok kormányai, klímavédelmi szervezetek és a fogyasztók részéről a folyamat megsürgetésére, de a legnagyobb szereplők szerint korai a teljes elektrifikáció.

Hirdetés

A Volkswagen vezérigazgatója, Herbert Diess nemrég a Financial Times által szervezett Future of the Car csúcstalálkozón beszélt arról, hogy korai még kizárólag elektromos autókat gyártani. Hozzátette, a gond nem a kereslettel van, mert az egyre nő és nő az elektromos autók iránt, hanem az elektromos autók gyártásához és működtetéséhez szükséges infrastruktúrával. Ez a két terület le van maradva ahhoz képest, amilyen tempóban a zéró emissziós autók fejlődnek jelenleg.

Óriási összegeket kell mozgósítani

Diess szerint minden feltétel adott lesz a növekedéshez, de hatalmas pénz- és időbeli befektetés árán. A megfelelő gyárakat át kell alakítani, fel kell javítani, meg kell építeni, hogy alkalmasak legyenek az elektromos autók gyártására, és komoly akkumulátorgyártási kapacitásra is szükség van. A Volkswagen legutóbbi nagy befektetése az emdeni helyszínének felkészítése volt elektromosautó-gyártásra. A gördülékeny termelés feltétele továbbá a stabil, fenntartható ellátási láncok megléte. Ha már elkészültek az autók, azokat úton is kell tartani, az ehhez szükséges infrastruktúrát, például a töltőhálózatot is ki kell alakítani.

Miközben a teljes átállást még korainak tartja, Diess szerint a Volkswagen piacvezetővé válhat az eladások terén. 2025-re tervei szerint a VW dominálni fogja a globális elektromosautó-piacot, köszönhetően a hatalmas befektetéseknek, de szoros versenyre számít a Teslával, amely szerinte gyorsabban növekedett, mint várták, a java pedig csak ezután jön.

Nem csak SUV-kból áll a piac

Diess megerősítette, látnak potenciált a kis méretosztályú autókban is, amilyen a Volkswagen Polo. A konszernhez tartozó Cupra és Škoda márkákból várható elektromos kisautó 2025-re, amelyek az MEB platform jelenleg fejlesztés alatt álló Small variánsára fognak épülni. Diess szerint van kereslet a kicsi elektromos autókra, és megtérülő is lenne a gyártásuk.

A Volkswagen nemrég meg is jelentetett három látványtervet a három márka belépő elektromos autóiról, amelyek három év múlva láthatnak napvilágot. A kisautók a jelenlegi ID sorozattal ellentétben elsőkerékhajtásúak lesznek, és a 20-25 ezer eurós ársávba pozícionálja őket a VW Csoport — olvasható a motor1.com-on.

Tetszett ez a cikk? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink