Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hatalmas nyereséget termelt a BMW
Részben a kínai kereslet megugrására, ötszörösére nőtt a BMW német járműgyártó profitja az első negyedévben. A cég azt közölte, hogy az adózott eredménye 2 milliárd 833 millió euróra, részvényenként 4,26 euróra emelkedett a március végével záródott első negyedéven az egy évvel korábbi 574 millió euróról, részvényarányosan 0,84 euróról.
A járműgyártó bevétele 15,2 százalékkal, 26 milliárd 778 millió euróra nőtt, változatlan devizaárfolyamok mellett a bevétel 18,9 százalékkal bővült.
Az adó és kamatfizetés előtti (EBIT) eredmény 1 milliárd 375 millió euróról 3 milliárd 25 millió euróra nőtt.
Az egy járműre kivetített nyereségráta 9,8 százalékra ugrott a tavalyi első negyedévi 1,3 százalékról.
A német cég összesen 636.606 autót adott el világszerte, 33,4 százalékkal többet a tavalyi első negyedévinél. A BMW eladásai megduplázódtak Kínában, ahol 230 ezer 120 járművet értékesített. Az Észak-Amerikában eladott autóinak a száma 17,4 százalékkal nőtt, ugyanakkor a német piacon az eladások 5 százalékkal csökkentek.
Az értékesített elektromos autók száma több mint a kétszeresére nőtt, 70.207-re emelkedett. Motorkerékpárokból 42.592-öt adott el a cég, ami 22,5 százalékos növekedés éves összevetésben.