Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Három hét után felfüggesztette a RAV4 megrendeléseit a Toyota
Úgy tűnik, hogy a Toyota a plug-in szegmensben klasszikusnak nevezhető problémával néz szembe, miként a gyártási kapacitást jelentősen meghaladja a járművek iránti kereslet. A japán hírek szerint a Toyota hivatalosan felfüggesztette a legfrissebb plug-in hibrid RAV4 Prime megrendeléseit, mindössze három héttel az autó bevezetése után.
Sajnálatos módon úgy tűnik, hogy a Toyota nem tud elég erőforrást fordítani a plug-in autók gyártására, holott ezek az autók rendkívül népszerűek.
Felmerül a kérdés, hogy egy olyan nagy autógyár, mint a Toyota, hogyan nem képes eleget tenni a megrendeléseinek. Az első aggasztó jel a vállalat hazai eladási célja volt, ami mindössze havi háromszáz és évi négyezer autót jelent. Így nem meglepő, hogy ezt az alacsony mennyiséget 2-3 héten belül megrendelték. Emellett aggasztó lehet az is, hogy más piacok kiszolgálása is gondot okozhat a Toyotának – írja az InsideEVs.
A Nissan jobban teljesített
A japán média két hátráltató tényezőről számolt be: Japánban korlátozzák az akkumulátorok forgalmát és a jövő évi támogatások is bizonytalanok.
Ha 18,1 kilowattos akkumulátort és 300 egységet veszünk alapul, akkor 5,43 megawattról beszélünk, ami olyan alacsony az autóiparban, hogy nehéz elképzelni ezt korlátozó tényezőként. Összehasonlításképpen: a Nissan közel 10 évvel ezelőtt, az első három hónapban 3600 Leafet értékesített, míg az első 12 hónapban – a 2011-es Tóhoku földrengés és szökőár ellenére is - összesen több mint 9 ezret értékesítettek a típusból.