Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A vártnál többszörösére nőtt az érdeklődés a Xiaomi e-autója iránt
2024.04.19 09:22Benzines változat is készül a Jeep elektromos SUV-jaihoz
2024.04.19 08:20Csak tisztán elektromos autókkal nem fogunk célt érni
2024.04.19 07:23Soha ennyi autót nem gyártottak még a csehek
2024.04.19 06:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hamarosan teljesen elektromossá válik a Lancia
Folytatja elektromos offenzíváját a Stellantis, ezúttal egyik olasz leányvállalata, a Lancia esetében árult el további részleteket az elektromos átalakulásáról: 2026-tól minden új Lancia modell tisztán elektromos jármű lesz, 2028-tól pedig a márka kizárólag 100 százalékban elektromos autókat kíván értékesíteni.
A terv azon része már eddig is ismert volt, hogy 2026-tól a Lancia új modelljei elektromos hajtást kapnak, ugyanakkor az első tisztán elektromos Lancia megjelenése 2024-re várható. Az utolsó, nem tisztán elektromos modellt 2028-ban vezeti ki kínálatából a gyártó.
Az első elektromos modell a Lancia Ypsilon lesz, amely mintegy négy méteres hosszával a ferdehátú szedánok B szegmensébe tartozik. Az új Ypsilon már csak elektromos hajtással lesz elérhető. 2026-ban a Lancia „új zászlóshajója” következik 4,60 méter körüli hosszúsággal, ezt a modell még nem nevezték meg. A Lancia Delta elektromos utódja 2028-ban jelenhet meg, onnantól kizárólag elektromos autókat fog forgalmazni a vállalat.
Prémiumgyártó lesz a Lancia
A Stellantis sajtóközleménye szerint a fenti modelleknek az a feladata, hogy erősítsék a konszern pozícióját a prémium és luxus szegmensben – ez a kategória a Lancia eladásainak mintegy felét fedezné.
Emellett a Lancia a terv első lépéseként új országvezetőket nevezett meg öt európai piacon: Németországban Niccolò Biagioli, Franciaországban Paola Pichierri, Spanyolországban Francesco Colonnese, Belgiumban és Luxemburgban Patrice Duclos, míg Hollandiában Patrick Zegwaard lesz a márka első embere. Olaszországban marad Raffaele Russo ebben a pozícióban.
A Lancia a digitalizált kereskedelmet is komolyan veszi a következő évekről szóló terveiben: az OEM Európa hatvan nagyvárosában mintegy száz hivatalos márkakereskedőből álló hálózatot hoz létre, ám az összes értékesítés körülbelül 50 százalékát online kellene lebonyolítani a tervek szerint – írja az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!