Gyártók Hamarosan minden megoldásra lesz Renault elektromos teherautó

Hamarosan minden megoldásra lesz Renault elektromos teherautó

autopro.hu/P.B. | 2021.03.24 10:22

Hamarosan minden megoldásra lesz Renault elektromos teherautó

Fotó: Renault Trucks

Teljes gőzzel az elektrifikáción dolgozik a Renault Trucks, mely 2023-tól már minden fő szegmensben rendelkezni fog tisztán elektromos teherautóval. Az évtized második felétől kezdve hidrogén üzemanyagcellás járműveket is kínál majd a gyártó, mely elkötelezett a klímasemleges teherfuvarozás mellett.

Hirdetés

A Párizsi Egyezmény betartásának céljából a Renault Trucks 2040-re már csak karbonsemleges teherautókat fog gyártani, hiszen ezen járművek élettartama tíz év, így a 2050-re kitűzött cél eléréséhez már korábban ki kell vezetni a hagyományos hajtású járműveket a gyártó kínálatából.

Az idei évtől kezdve a Renault Trucks felpörgeti az elektromos teherautók gyártását és fejlesztését, utóbbi célra egy külön szervezetet is alapít a vállalat. A francia gyártó a D Z.E., a D Wide Z.E. és a Master Z.E. modellekkel már most is széles választékát kínálja az elektrifikált teherautóknak 3,1 tonnától 26 tonnáig, a kisebb szállítási feladatoktól (például költöztetés) a kukásautókig tudnak elektromos megoldást kínálni.

Itt viszont nem áll meg a Renault Trucks, a vállalat tervei szerint 2023-tól bármilyen szállítási feladat elvégzésére lesz egy elektromos Renault teherautó. Ennek jegyében indult el a Z.E. traktor fejlesztése is. Az évtized második felére hidrogén üzemanyagcellás teherautók is lesznek a Renault Trucks kínálatában, elsősorban a nyerges vontatók és a nagyobb, nehezebb modellek készülnek majd ezzel a megoldással, míg a kisebb járművek esetében az akkumulátoros elektromos hajtást preferálja a cég.

Új egység segíti az elektrifikációs fejlesztéseket

Bruno Blin, a Renault Trucks elnöke a március 23-ai online sajtóeseményen bejelentette, hogy a vállalat 2030-ra típuspalettájának 35 százalékát elektrifikálja, 2040-re pedig a Renault Trucks minden járműve elektromos hajtást kap.

A cél elérésének érdekében egy új egységet alapít a vállalat a kutatás-fejlesztés területén. Az új központ 2023-ban nyitja meg kapuit Lyonban.

A cég stratégiai együttműködések segítségével is fejleszti majd kínálatát, emellett természetesen folytatja partneri kapcsolatát a Volvo Csoporttal. Utóbbi jegyében a nagyobb teherautók terén és az akkumulátorok újrahasznosításában várható szorosabb együttműködés.

A Renault Trucks is szenvedett a járvány hatásaitól

A piaci trendeknek megfelelően a francia vállalat számai sem sikerültek fényesre 2020-ban. A járvánnyal sújtott évben 24 százalékkal csökkent a Renault Trucks által eladott teherautók száma, ugyanakkor a cégnek sikerült 12 százalékkal növelnie megrendelései számát.

A 41.117 eladott teherautó közel felét, 19.019 példányt Európába (de Franciaországon kívülre) adta el a cég, 17.937 példány talált gazdára hazai pályán, Franciaországban, míg 4161 Renault teherautó került újonnan a világ más részeire.

Méretet tekintve a nehéz és közepes kategóriába tartozó járművekből 26.246 fogyott, míg a kisteherautókból 14.871.

Franciaországban kétség sem fér a Renault Trucks uralmához

Ha nem is sokkal, de valamelyest képes volt egész Európában is növelni piaci részesedését a vállalat. A hat tonnánál nehezebb járművek szegmensében 8,5, a 16 tonnás szegmensben 8,8 százalék a cég piaci részesedése, míg a hat és tizenhat tonna közötti szegmensben 6,6 százalék ez az arány, ami 0,3 százalékos növekedést jelent.

Franciaországban a hat tonnánál nehezebb járművek piacán 28,3 százalék a Renault Trucks részesedése, ezzel zavartalanul piacvezető a vállalat.

Jó előjel lehet a vállalat számára, hogy a 2020-as utolsó negyedévben negyven százalékkal nőtt a megrendeléseinek száma az előző év ugyanezen szakaszához képest, míg a használt teherautók piacán rekordot ért el a Renault.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink