Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hamarosan minden megoldásra lesz Renault elektromos teherautó
Teljes gőzzel az elektrifikáción dolgozik a Renault Trucks, mely 2023-tól már minden fő szegmensben rendelkezni fog tisztán elektromos teherautóval. Az évtized második felétől kezdve hidrogén üzemanyagcellás járműveket is kínál majd a gyártó, mely elkötelezett a klímasemleges teherfuvarozás mellett.
A Párizsi Egyezmény betartásának céljából a Renault Trucks 2040-re már csak karbonsemleges teherautókat fog gyártani, hiszen ezen járművek élettartama tíz év, így a 2050-re kitűzött cél eléréséhez már korábban ki kell vezetni a hagyományos hajtású járműveket a gyártó kínálatából.
Az idei évtől kezdve a Renault Trucks felpörgeti az elektromos teherautók gyártását és fejlesztését, utóbbi célra egy külön szervezetet is alapít a vállalat. A francia gyártó a D Z.E., a D Wide Z.E. és a Master Z.E. modellekkel már most is széles választékát kínálja az elektrifikált teherautóknak 3,1 tonnától 26 tonnáig, a kisebb szállítási feladatoktól (például költöztetés) a kukásautókig tudnak elektromos megoldást kínálni.
Itt viszont nem áll meg a Renault Trucks, a vállalat tervei szerint 2023-tól bármilyen szállítási feladat elvégzésére lesz egy elektromos Renault teherautó. Ennek jegyében indult el a Z.E. traktor fejlesztése is. Az évtized második felére hidrogén üzemanyagcellás teherautók is lesznek a Renault Trucks kínálatában, elsősorban a nyerges vontatók és a nagyobb, nehezebb modellek készülnek majd ezzel a megoldással, míg a kisebb járművek esetében az akkumulátoros elektromos hajtást preferálja a cég.
Új egység segíti az elektrifikációs fejlesztéseket
Bruno Blin, a Renault Trucks elnöke a március 23-ai online sajtóeseményen bejelentette, hogy a vállalat 2030-ra típuspalettájának 35 százalékát elektrifikálja, 2040-re pedig a Renault Trucks minden járműve elektromos hajtást kap.
A cél elérésének érdekében egy új egységet alapít a vállalat a kutatás-fejlesztés területén. Az új központ 2023-ban nyitja meg kapuit Lyonban.
A cég stratégiai együttműködések segítségével is fejleszti majd kínálatát, emellett természetesen folytatja partneri kapcsolatát a Volvo Csoporttal. Utóbbi jegyében a nagyobb teherautók terén és az akkumulátorok újrahasznosításában várható szorosabb együttműködés.
A Renault Trucks is szenvedett a járvány hatásaitól
A piaci trendeknek megfelelően a francia vállalat számai sem sikerültek fényesre 2020-ban. A járvánnyal sújtott évben 24 százalékkal csökkent a Renault Trucks által eladott teherautók száma, ugyanakkor a cégnek sikerült 12 százalékkal növelnie megrendelései számát.
A 41.117 eladott teherautó közel felét, 19.019 példányt Európába (de Franciaországon kívülre) adta el a cég, 17.937 példány talált gazdára hazai pályán, Franciaországban, míg 4161 Renault teherautó került újonnan a világ más részeire.
Méretet tekintve a nehéz és közepes kategóriába tartozó járművekből 26.246 fogyott, míg a kisteherautókból 14.871.
Franciaországban kétség sem fér a Renault Trucks uralmához
Ha nem is sokkal, de valamelyest képes volt egész Európában is növelni piaci részesedését a vállalat. A hat tonnánál nehezebb járművek szegmensében 8,5, a 16 tonnás szegmensben 8,8 százalék a cég piaci részesedése, míg a hat és tizenhat tonna közötti szegmensben 6,6 százalék ez az arány, ami 0,3 százalékos növekedést jelent.
Franciaországban a hat tonnánál nehezebb járművek piacán 28,3 százalék a Renault Trucks részesedése, ezzel zavartalanul piacvezető a vállalat.
Jó előjel lehet a vállalat számára, hogy a 2020-as utolsó negyedévben negyven százalékkal nőtt a megrendeléseinek száma az előző év ugyanezen szakaszához képest, míg a használt teherautók piacán rekordot ért el a Renault.