Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Gázüzemmel tartaná flottaszintű kibocsátását a Dacia
A Dacia a 2019-ben bemutatott TCe 100-as, háromhengeres erőforrás továbbfejlesztésével előállt annak LPG-sített verziójával. Szorít a kibocsátási limit, lépni kellett.
A cseppfolyósított gáz sokkal tisztább égést biztosít, így kevesebb károsanyag kerül a levegőbe. Ez vezette rá a Renault-csoportot arra, hogy a nagyon népszerű népautóit, a Daciákat kettős üzemre készítse fel a károsanyag-kibocsátási szint elleni harcban. Ennek a tervezői munkának a gyümölcse a brüsszeli autószalonon bemutatott TCe 100 ECO-G névre hallgató háromhengeres erőforrás. Ez a motor a Sandero, Logan, és Duster modellekben fog dolgozni.
Az ECO-G a Dacia bevallása szerint 10 százalékkal kevesebb CO2-t bocsát ki, mint az LPG nélküli TCe 100-as.
Philippe Buros, a Renault európai elnöke nyíltan beszélt az Autmotive News Europe szakportálnak arról, hogy a Renault modellekben használt technológiát akár évek múltával kapják csak meg a Daciák. Ez is alátámasztja a törekvést, hogy amíg nem válik minden Dacia elektromossá, addig is kell kezdeni valamit a kibocsátással, és ezért kell fordulni a gázüzem felé. A Dacia esetében az elektromos üzem egyébként is nagyon kényes és kérdéses ügy, mivel a drága technológiát a Dacia-vásárlók biztos, hogy nem tudnák megfizetni.