Gyártók Gázüzemmel tartaná flottaszintű kibocsátását a Dacia

Gázüzemmel tartaná flottaszintű kibocsátását a Dacia

autopro.hu/K.Á. | 2020.01.16 07:40

Gázüzemmel tartaná flottaszintű kibocsátását a Dacia

A Dacia a 2019-ben bemutatott TCe 100-as, háromhengeres erőforrás továbbfejlesztésével előállt annak LPG-sített verziójával. Szorít a kibocsátási limit, lépni kellett.

Hirdetés

A cseppfolyósított gáz sokkal tisztább égést biztosít, így kevesebb károsanyag kerül a levegőbe. Ez vezette rá a Renault-csoportot arra, hogy a nagyon népszerű népautóit, a Daciákat kettős üzemre készítse fel a károsanyag-kibocsátási szint elleni harcban. Ennek a tervezői munkának a gyümölcse a brüsszeli autószalonon bemutatott TCe 100 ECO-G névre hallgató háromhengeres erőforrás. Ez a motor a Sandero, Logan, és Duster modellekben fog dolgozni.

Az ECO-G a Dacia bevallása szerint 10 százalékkal kevesebb CO2-t bocsát ki, mint az LPG nélküli TCe 100-as.

Philippe Buros, a Renault európai elnöke nyíltan beszélt az Autmotive News Europe szakportálnak arról, hogy a Renault modellekben használt technológiát akár évek múltával kapják csak meg a Daciák. Ez is alátámasztja a törekvést, hogy amíg nem válik minden Dacia elektromossá, addig is kell kezdeni valamit a kibocsátással, és ezért kell fordulni a gázüzem felé. A Dacia esetében az elektromos üzem egyébként is nagyon kényes és kérdéses ügy, mivel a drága technológiát a Dacia-vásárlók biztos, hogy nem tudnák megfizetni.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink