Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Világdöntőbe jutottak az ELTE programozói
2024.04.19 12:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Fényesen szerepeltek a Hyundai e-autói Európában
Hiába csökkentek az újautó-eladások Európában, a Hyundai a földrészen így is nem kevéssel, 21,6 százalékkal több autót értékesített tavaly, mint 2020-ban. A növekedéshez hozzájárult az elektromos modellek magas népszerűsége is.
A koreai márka járműveiből Európában összesen 515.886 darabot adtak el 2021-ben. Ezzel a Hyundai a teljes régiós értékesítésekből 4,4 százalékot hasított ki, egy százalékkal többet, mint 2020-ban.
„Az, hogy a Hyundai képes volt rácáfolni az európai autópiaci trendre, egy valódi bizonyíték a modellkínálatunk erősségére és a szolgáltatásainak minőségére, különösen egy ilyen kihívásokkal teli év fényében” – fűzte hozzá a számokhoz Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója.
A Hyundai tavaly a legnagyobb európai piacok mindegyikén, tehát Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban is rekord piaci részesedést ért el.
Az európai eladásokat ismét a Tucson SUV vezette. A 2020 végén megújult crossover eladásai nőttek 2021-ben, és a teljes értékesítések közel harmadáért, 29,5 százalékáért felelt a típus. A második legnépszerűbb modell szintén egy szabadidőautó, a Kona volt.
Sokan váltottak villanyhajtásra
A Hyundai elektromos járműveiből 77 százalékkal több fogyott, mint 2020-ban. 182.437-es darabszámmal a hibrid, plug-in hibrid és teljesen elektromos autók a teljes európai értékesítések 35 százalékát, vagyis minden eddiginél nagyobb hányadát adták.
Az elektromos autók 14,1 százalékát értékesítették kibocsátásmentes, azaz akkumulátoros elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás hajtással. A legkeresettebb emissziómentes autó a Kona Electric volt, míg a frissen bevezetett, díjnyertes Ioniq 5-öt jól fogadták, és a Hyundai teljes európai értékesítésének 3,7 százalékát tette ki.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!