Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22A Tesla az Airbnb és az Uber kombinációját tervezi a robotaxijaival
2024.04.25 10:23Sikeresebb lenne függetlenként a Porsche?
2024.04.25 09:24„A Magyar Suzuki elkötelezett a munkavállalói iránt”
2024.04.25 08:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Felsővezetőkkel folytatódik a tárgyalás az Audinál
Nem hozott áttörést az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) és a munkáltatói oldal delegációjának legutóbbi bértárgyalása, mely után az Audi AG kettő felsővezetőjét is bevonják a megbeszélésekbe.
A győri Audi-gyár szakszervezete legutóbb március 14-én ült tárgyalóasztalhoz a munkáltatói oldal delegációjával, a forduló azonban hamar véget ért, mivel a delegáció új béremelési javaslat nélkül érkezett. A rövid egyeztetésen az AHFSZ képviselői kiemelték azon elemeket, amelyek mindenképpen a javaslat részét kell, hogy képezzék.
A bértárgyalások első fordulóját február elején tartották az Audi Hungariánál. A szakszervezet követelései között szerepel többek között a 23 százalékos alapbéremelés, illetve egy 300 ezer forintos egyszeri kifizetés augusztusban.
A legutóbbi, március 14-i fordulót követően a munkáltatói fél arról tájékoztatta a szakszervezetet, hogy az Audi AG kettő felsővezetőjét is bevonják a tárgyalásokba. Az Index beszámolója szerint ők Gerd Walker termelési és logisztikai igazgató, illetve Xavier Ros személyügyért és szervezetért felelős igazgatótanácsi tag, akik legkorábban a következő, március 20-i héten érkezhetnek Győrbe.
A bejelentés előzménye, hogy március 9-én a munkáltatói oldal közölte, a szakszervezet bérkövetelése elérte delegációja felhatalmazásának határát, így az Audi AG vezetése jogosult a további döntések meghozatalára.
Az AHFSZ, mely szerint aggasztóan nagy szakadék van a felek béremelési javaslatai között, akkor támogatta a döntési jogkörrel rendelkezők bevonását a tárgyalásokba.
Az Audi Hungaria Zrt. a magyar gazdaság meghatározó szereplője, hazánk egyik legnagyobb vállalata. A maroknyi csapattal elindult motorgyártás mára a világ legnagyobb motorgyárává fejlődött, ahol több mint 5 millió négyzetméteren 8000 motor készül naponta a Volkswagen konszern márkái számára. A győri üzemben 1998-ban indult az autógyártás, ma az Audi TT és Q3 modellek készülnek ott. A gyár 2001 óta saját műszaki fejlesztéssel is rendelkezik, továbbá 2005 óta Győrben működik Közép-Európa egyik legnagyobb szerszámgyára is, ahol szerszámok, gyártóberendezések készülnek az Audi szinte összes telephelye számára, valamint alkatrészek is a Volkswagen konszern egyes modelljeihez. A gyár 2013 óta az autógyártás teljes vertikumát lefedi.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!