Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az idén sem fizet osztalékot a Rába
2024.04.19 10:16A vártnál többszörösére nőtt az érdeklődés a Xiaomi e-autója iránt
2024.04.19 09:22Benzines változat is készül a Jeep elektromos SUV-jaihoz
2024.04.19 08:20Csak tisztán elektromos autókkal nem fogunk célt érni
2024.04.19 07:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Fájóan szigorú emissziós célokat is támogatna a Volkswagen
Bennfentes hírforrások szerint a Volkswagen a szén-dioxid-kibocsátási követelmények nagyobb értékű szigorítását is támogatná, mint riválisai, amivel főleg az alacsonyabb árkategóriájú autókat gyártókat hozhatja szorult helyzetbe.
Nevüket meg nem osztó személyek a Reuters-nek mondták el, hogy a német autógyártó óriás szép csendben már az európai uniós döntéshozókkal is tudatta, hogy elfogadhatónak tartaná az emissziós követelmények, más OEM-ek által már nem támogatott mértékű emelését is.
Az nem derült ki, hogy a VW pontosan mekkora szigorítást fogadna el, a nyilatkozók azt azonban elárulták, hogy a vállalat riválisai rosszul fogadták a német konszern állásfoglalását.
A most érvényben lévő szabályozás szerint az EU-ban forgalomba hozott új autók és kistehergépjárművek flotta szintű szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra 37,5 százalékkal kell lejjebb szorítani a 2020-as értékhez viszonyítva.
Az EU ugyanakkor nemrég jelentette be, hogy az üvegházhatású gázok nettó emisszióját 2030-ra 55 százalékkal akarja csökkenteni az 1990-es szinthez képest, míg a korábbi célérték csupán negyven százalék volt. Ezzel összhangban várhatóan az autógyártóknak is komolyabb erőfeszítéseket kell majd tenniük, az új követelményeket azonban csak júliusban hozzák nyilvánosságra.
Támogatják a szigorítást, de csak feltételekkel
A 15 európai autó-, tehergépjármű- és buszgyártót képviselő Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) már jelezte, hogy kész támogatni egy esetleges szigorítást, bizonyos elektrifikációt segítő intézkedésekhez kötve.
A nyilatkozók szerint, akik ismeretesek az ACEA egy márciusi vállalatvezetői gyűlésén elhangzottakkal, az európai autóipar arra számít, hogy a kibocsátást legalább ötven százalékkal kell majd csökkenteni. A VW, hivatalos közleménye szerint úgy számol, hogy meg kell majd felezni az emissziót, a szivárogtatók beszámolója szerint azonban annál erősebb szigorítással is megbirkózna.
Az emissziós célérték körüli feszültségek az ACEA márciusi gyűlésén éleződtek ki. Számos gyártó aggodalmának adott hangot a közelgő szigorítással kapcsolatban, a VW vezetője, Herbert Diess azonban támogatóbban állt a változáshoz, és több kollégáját is meglepve kijelentette, hogy a mostani évtized közepére egyenlő szintre hozzák az elektromos és konvencionális modelljeik árát.
A prémium márkák nagyobb sikerrel alkalmazkodhatnak a magasabb követelményekhez, mert vásárlóik között többen vannak, kik megengedhetik maguknak, hogy egy drágább elektromos autót vegyenek, az alacsonyabb szegmensekben versenyző gyártókat azonban sokkal érzékenyebben érintenék a szigorítások.
Nem alaptalan a magabiztosság
A Volkswagennek jó oka van a nagyobb mértékű szigorítás melletti kiállásra. Egyrészt az versenyhátrányba hozhatja egyes riválisait, másrészt az iparág egyik legambiciózusabb elektrifikációs programjával rendelkezik.
Elektromos modelljei számát folyamatosan növeli, költséghatékonysági megfontolásból kifejlesztette a moduláris MEB padlólemezt, amit több márkájánál is alkalmaz, és célul tűzte, hogy 2030-ra az európai eladások hetven százalékát tisztán elektromos modellek alkossák.
A vállalat stratégiájának első eredményei már most látszanak. 2020-ban az Európában értékesített akkumulátoros elektromos autók 25 százalékát a konszern márkái tették ki, ezzel megelőzve a korábbi csúcstartó Renault-Nissan-Mitsubishi szövetséget, aminek részesedése 19 százalékra esett a 2019-es 23 százalékról. 2019-ben a VW 14 százalékos részesedést ért el.