Gyártók Előre szól az Audi, ha csúszós útszakasz jön

Előre szól az Audi, ha csúszós útszakasz jön

autopro.hu/P.B. | 2021.03.11 06:20

Előre szól az Audi, ha csúszós útszakasz jön

Fotó: Audi Mediacenter

Az Audi új felhőalapú szolgáltatása az adatbázis alapján arra is képes, hogy előre jelezze a sofőr számára, ha csúszós útszakasz következik. A technológia a legkisebb változások kiszűrésére is alkalmas, így például az átfolyások, lefagyások jelzésére is képes.

Hirdetés

Az Audi egyes modelljei már 2017 óta képesek arra, hogy jelezzék egymásnak (azaz más, a funkcióval szintén felszerelt Audiknak) és a sofőrnek, ha a baleset, lerobbant autó, forgalmi dugó vagy nehéz időjárási körülmény várható az úton. Az autók közötti kommunikációs technológia neve angolul „car to X”.

Ezt a funkciót fejlesztette tovább az Audi a magas precizitású adatbázissal úgy, hogy már sokkal gyorsabban képes jelezni az autó a bajt, például a csúszós utakat. Ehhez a svéd NIRA Dynamics AB rendszerét használja az Audi, elsőként a járműiparban.

A rendszer képes a várható súrlódási együttható megbecsülésére is a kerék sebességéből és a gyorsulás mértékéből. A funkció normál körülmények között is aktív, ezzel anonim módon adatokat gyűjt a NIRA felhő alapú rendszerébe, majd az összes bejelentkező autó adatai alapján számítják ki, hol és mire kell számítani. Amikor veszélyes szakasz jön, az autó fedélzeti kijelzője figyelmezteti a sofőrt.

Minél több autó használja, annál jobb

A megfelelő adatbázis kiépítéséhez és a kellő mennyiségű felhasználható adathoz fontos, hogy minél több autó használja ezt a rendszert, így működhet a megoldás hatékonyan. 2021-ben a Volkswagen Csoport 1,7 millió autójába kerülhet bele a rendszer, 2022-ben pedig már hárommillióra növekedhet ez a szám.

A funkció az Audi mellett a Škoda, a Porsche, a Seat, a Volkswagen, a Bentley és a Lamborghini új modelljeibe kerül be. A szoftverfejlesztésért a Volkswagen nemrégiben alapított cége, a The Car.Software Company felel.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink