Gyártók Előbb vezetheti ki belső égésű modelljeit a Daimler

Előbb vezetheti ki belső égésű modelljeit a Daimler

autopro.hu/V.M. | 2021.06.18 11:17

Előbb vezetheti ki belső égésű modelljeit a Daimler

Fotó: Daimler Global Media Site

Médiaértesülések szerint a Daimler már korábban megkezdi az évtized közepére tervezett elektromos modellek értékesítését, egyes tradicionális hajtású típusok kivezetését pedig előbbre hozza.

Hirdetés

Bennfentes forrásokra hivatkozva a Manager Magazin azt írja, hogy sok elektromos modell értékesítését a korábban tervezett 2024-2025-ös dátumoknál már egy évvel korábban meg fogják kezdeni, azzal párhuzamosan pedig azok belső égésű motoros megfelelőit kivezetik a kínálatból.

A nyilatkozók szerint a Daimler vezérigazgatója, Ola Källenius még a nyári szünet előtt be fogja jelenteni a változásokat. Baden-Württemberg tartományban, ahol a Daimler székhelye, Stuttgart is található, a nyári szünet július 29-én kezdődik.

Rövid időn belül a német OEM már másodszorra tehet bejelentést az elektromos átmenet gyorsításáról, idén tavasszal ugyanis Källenius már közölte, hogy a belső égésű motort szeretnék az előzőleg kijelölt 2039-es dátum előtt kivezetni kínálatukból.

Az Audi sem ül a babérjain

Kapcsolódó hír, hogy egy másik német prémiumautó-gyártó, az Audi az évtized közepétől nem fog újabb belső égésű motoros, így hibrid modelleket sem bevezetni kínálatába.

A Reuters által idézett Sueddeutsche Zeitung cikke szerint ezt a vállalat vezetője, Markus Duesmann közölte nemrég szakszervezeti képviselőkkel és az Audi felső vezetőivel.

A legutolsó benzinmotoros modell hét évig lesz az Audi modellkínálatában, tehát 2032-ig vagy 2033-ig lesz kapható a kereslet függvényében - közölte az Audi szóvivője. Ezt követően az Audi már csak akkumulátoros hajtású modelleket fog kínálni világszerte.

Kifutó modellé válik a belső égésű motor

A lapok konkrét modellre vonatkozó értesülését, miszerint az utolsó belsőégésű motoros modell egy SUV lenne, mégpedig a Q8 modell, az Audi szóvivője nem erősítette meg.

Az üzemi tanács szóvivője Ingolstadtban közölte: „tudunk róla, hogy egy új stratégia lépett életbe", az üzemi tanácsot azonban „erről még nem értesítették".

Markus Duesmann az Audi igazgatói tanácsának az elnöke már márciusban bejelentette, hogy „kifutó technológiának" tekinti a belső égésű motort, és nem fognak új típust kifejleszteni belőle. Közölte azt is, hogy az uniós emissziós határértékeket az Audi be fogja tartani.

Az Audi 2018 óta gyárt nagyméretű elektromos SUV modelleket brüsszeli üzemében. A teljesen elektromos e-tron GT a neckarsulmi üzemben készül majd. Az ingolstadti központi üzemben pedig a Porsche modelljeivel közös PPE platformra épülő Q6 e-tron SUV modell készül majd 2022-től. Az Audi Q4 e-tron modellt pedig a zwickaui üzem állítja majd elő.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink