Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Előbb válna meg a belső égésű motortól a Daimler
A Daimler idén a tavalyit meghaladó értékesítésekre és bevételre számít, kínálatát pedig több tisztán elektromos modellel is bővíti. Mindemellett, gyorsítva elektrifikációját, arra törekszik, hogy már 2039 előtt kivezesse a belső égésű motort – hangzott el a vállalat éves rendes közgyűlésén.
A Mercedes-Benz személyautók forgalmazásával foglalkozó üzletágának kínálata idén négy tisztán elektromos modellel is bővülni fog. A kompakt EQA-t az EQS, az EQB, majd az EQE fogja követni. Az EQB, aminek bemutatására a második negyedévben fog sor kerülni, Kínában, valamint Magyarországon fog készülni. Hazánkban a gyártás az utolsó negyedévben indul.
Az elektrifikáció a Mercedes Furgonok üzletágban is folyamatban van. Idén fogják leleplezni a Citan és a még tervezés alatt álló T-osztály kisbusz elektromos koncepcióváltozatait.
A Daimler Trucks & Buses haszongépjármű üzletág oldalán a több mint kétszáz kilométer hatótávolsággal rendelkező akkumulátoros elektromos eActros teherautó sorozatgyártása 2021 őszén kezdődik. A nagyobb távolságok megtételére képes, ötszáz kilométer hatótávú eActros LongHaul nyerges vontatót 2024-ben fogják piacra dobni, míg üzemanyagcellás típusok gyártása az évtized második felétel esedékes. Buszok tekintetében már jelenleg is kibocsátásmentes megoldással szolgál az eCitaro.
Hamarabb zárulhat le egy korszak
Ola Källenius, a Daimler igazgatótanácsának elnöke elmondta, hogy a vállalat rendelkezik az iparág legszélesebb – városi kisautókat és nehéz tehergépkocsikat egyaránt magába foglaló – elektromosjármű-kínálatával.
A Daimler az Ambition2039 terv részeként 2039-tól nem kínálna belső égésű motort személyautóihoz. Már egy ideje lehetett arról hallani, hogy a vállalat annak lehetőségét vizsgálja, hogy a tradicionális hajtást a kitűzött dátum előtt kivezesse. Nemrég a cég operatív vezetője, Markus Schäfer, most pedig Källenius is megerősítette a korábbi kivezetés lehetőségét. A vállalatvezető elmondta, hogy fel akarják gyorsítani a termékportfólió elektrifikálását, és céljuk, hogy belső égésű motorok forgalmazását már 2039-nél korábban beszüntessék.
Egy fontos változást is hoz az idei év
A Daimler szigorú költségfegyelmet honosított meg 2020-ban. A vállalat ennek is köszönheti, hogy a koronavírus-járvány kedvezőtlen hatásai ellenére nettó nyeresége közel ötven százalékkal, négymilliárd euróra nőtt a 2019-es 2,7 milliárd euróról. Ugyanakkor a bevételek 11 százalékkal, 154,3 milliárd euróra, míg az értékesített járművek száma 15 százalékkal, 2,84 millióra esett.
A vállalat előrejelzése szerint 2021-es eladásai és bevételei egyaránt jócskán meg fogják haladni a tavalyi évit.
Fontos változás lesz idén a Trucks & Buses üzletág külön vállalatba szervezése és tőzsdei bevezetése, ami 2021 végéig fog lezárulni. Azzal egy időben a Daimlert Mercedes-Benznek nevezik át.