Gyártók Elkapkodták hazánkban a BMW modelljeit

Elkapkodták hazánkban a BMW modelljeit

autopro.hu | 2022.01.24 04:20

Elkapkodták hazánkban a BMW modelljeit

Fotó: BMW Group Press Site

A BMW 4063 autót értékesített tavaly Magyarországon, ami 2020-hoz képest 16 százalékos növekedést és rekordszámú eladást jelent. A hazánkban évek óta kiegyensúlyozottan növekvő teljesítményt nyújtó BMW Csoport márkái közül a Mini eladásai bővültek legnagyobb mértékben, mintegy 25 százalékkal.

Hirdetés

A BMW Csoport globálisan és hazánkban is jelentős növekedéssel zárta a tavalyi évet. A BMW márka 2020-hoz képest világszerte 9,1 százalékkal több, 2.213.795 új autót adott át ügyfeleinek és ezzel a prémium szegmens legkeresettebb márkájává emelkedett. A világszerte eladott 2.521.525 új BMW, Mini és Rolls-Royce modell 8,4 százalékkal haladja meg a 2020-ban értékesített új autók eladási mutatóját.

Jelentősen nőtt az e-autók iránti kereslet

A hálózatról tölthető modellek 2021-ben a BMW és a Mini globális értékesítéseinek 13 százalékát tették ki. Szám szerint ez 328.316 új autót jelent, amely 70,4 százalékkal több mint egy évvel korábban. Európában ez az arány már 23 százalék, amely 225.415 darab új modellben érhető tetten.

A sportautókat építő BMW M GmbH tavaly világszerte 13,4 százalékkal több, 163.542 új autót adott el, amellyel mind a teljesítményre optimalizált modellek, mind a nagyteljesítményű sportautók tekintetében ötvenéves fennállása legeredményesebb értékesítési mutatóját állította fel.

A Mini 302.144 darab új autót értékesített tavaly – 3,3 százalékkal többet, mint 2020-ban. A brit prémiumgyártó az összes eladott újdonság mintegy 17 százalékát hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával értékesítette, minden harmadik 3-ajtós tavaly eladott Mini elektromos volt.

Magyarországon is jobb teljesítmény

„A BMW Csoport minden üzletágában éves értékesítési rekordot könyvelhettünk el 2021 végén Magyarországon. A valamennyi márkánkat érintő, a 2020-as évhez viszonyított 17 százalékos növekedést abban a környezetben értük el, melyben az összpiaci eladások 5 százalékot estek és jelentősen túlszárnyaltuk a BMW Csoport egyébként szintén jelentős, éves szinten 8,4 százalékos globális értékesítés növekedését is. BMW modellekből 4063-at (+16% 2020-hoz képest), Mini modellekből 457-et (+25% 2020-hoz képest) adtunk át ügyfeleinknek. A BMW Csoport magyarországi sikerei és az eladások évek óta tapasztalható növekedése mögött elsősorban a vállalat modelloffenzívája és a stabil márkakereskedői hátterünk áll” – mondta el Maciej Galant, a BMW Csoport Magyarország ügyvezető igazgatója.

A BMW SAV és SAC modelljeinek térnyerése tavaly is stabil volt: a BMW X modellek értékesítése 15 százalékkal nőtt 2020-hoz képest és az 1958 db eladott X modell már az összértékesítés 48 százalékát tette ki. A tavalyi év legnagyobb sikert arató BMW modellje is ebből a szegmensből került ki: BMW X5-ösből 605 darabot szállítottak ki az ügyfeleknek. A magyar piacon hagyományosan a legnagyobb népszerűségnek örvendő 3-as sorozat így 563 darabbal a második helyre szorult. Az X modellek legmagasabb növekedési ütemét a BMW X6-os érte el, melynek értékesítési volumene 34 százalékot nőtt egy év alatt. A hazai prémiumszegmensben továbbra is a BMW ügyfelei közül választják a legtöbben az összkerék-meghajtású modellváltozatokat: tavaly az értékesített modellek 69 százalékát xDrive hajtással rendelték meg.

Tempózásra vágynak itthon is

A BMW M modellekből 220 darabot adtak el, mely 79 százalékos növekedést jelent, a sikerek mögött elsősorban az új BMW M3 és M4, illetve az X5M és X6M modellek álltak.

Kiemelkedően sikeres a BMW 4-es sorozata is, mely 2021-ben a prémium középkategória sportautó szegmensének 65 százalékát tudta magáénak, 205 darabos teljesítménnyel, illetve 170 százalékos értékesítési növekedéssel 2020-hoz viszonyítva.

A BMW Csoport elektromos modelljeinek térnyerése 2021-ben is folytatódott: bár a plug-in hibrid modellek értékesítése 2 százalékkal csökkent, a tisztán elektromos hajtású modellek ezt bőven ellensúlyozták a 30 százalékos növekedésükkel. Az összesen 535 értékesített plug-in hibrid modell 29 százalékát a BMW X5 45e adta. A tisztán elektromos szegmens abszolút győztese a MINI Cooper SE lett. A tökéletes városi autóként számon tartott modellből 2020-hoz képest 68 százalékkal többet, összesen 126-ot értékesítettek a márkakereskedések. Erős rajtot vett a BMW tavaly megjelent két újdonsága, a BMW iX3 (90 db) és a BMW iX (28 db) is, az immár 8 éve bemutatott BMW i3 népszerűsége pedig töretlen (96 db).

Miniből tavaly 457 modell kelt el, ami 2020-hoz képest 25 százalékos értékesítési volumen növekedést jelent. A tavaly hazánkban a valaha volt legjobb évét záró brit prémiumgyártó portfóliójából a legtöbb ügyfél a 3-ajtós modellt választotta, közülük csaknem minden második vásárló az elektromos hajtás mellett döntött. A klasszikus kialakítású Minik és Cabrio modellek az összértékesítés háromnegyedét adták. A sikeres év hátterében kifejezetten jelentős szerepet játszott a bővülő hazai márkakereskedői hálózat, melyet immár hat értékesítési pont alkot.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink