Gyártók Egyre többen kerülnek bajba a 737 Max gépek miatt

Egyre többen kerülnek bajba a 737 Max gépek miatt

autopro.hu/B.A. | 2020.01.30 16:18

Egyre többen kerülnek bajba a 737 Max gépek miatt

Aggódhat a United Technologies a 737 Max kapcsán. A többek között repülőgépmotorokat gyártó vállalat egy részvényre jutó igazított eredménye 1,94 dollár lett, ami 10 centtel jobb a Wall Street-i elemzők várakozásainál.

Hirdetés

A negyedéves árbevétel 19,55 milliárd dollár, ami közel 166 millió dollárral jobb a prognózisnál és 8,3 százalékkal az előző évi árbevételhez képest. A vállalat pénzügyi igazgatója hozzátette, hogy a Boeing 737 Max gépekkel kapcsolatos aggodalmak jelentős mértékben beárnyékolhatják a United Technologies 2020-as évét is, ugyanakkor azt várják, hogy a második negyedévtől kezdődően már beindulhat az alkatrész gyártás a 737 Max gépekhez. A nyitás előtti kereskedésben a vállalat papírjai 1,5 százalékos mínuszban voltak.

Jobb volt a helyzet

Október végén még jobb helyzetben volt a cég, ugyanis a vártnál jobb eredménnyel rukkolt elő akkor a United Technologies repülőgépgyártó. Az egész évre vonatkozó prognózisát is emelte a vezetőség – írta meg az autopro.hu. A jó eredményekhez hozzájárult akkor, hogy 2018-ban felvásárolták a Rockwell Collinst, mely jelentősen emelte mind a bevételeket, mind a profitot.

Milliárdos veszteségbe lökte a Boeinget a 737 MAX-krízis

A Boeing nyilvánosságra hozta, hogy a kereskedelmi repülőgépek eladásából származó bevétele 57 milliárdról 32 milliárd dollárra esett, mivel a 2018-as évhez képest megfeleződött az átadott és kifizetett gépek száma.

A társaság a hadiipari megrendelésekkel és a szolgáltatások értékesítésével együtt 76,5 milliárd dollár bevételre tett szert, 24 százalékkal kevesebbre, mint egy évvel korábban. A cég üzemi eredménye a 2018-as 4,1 milliárd dollár nyereség után tavaly 2,2 milliárd dollár veszteséget mutatott.

A Boeing az eredménykimutatásban külön nem számolt be arról, hogy a 737 MAX-ok földre parancsolása, az újbóli engedélyeztetés, az átalakítások és az ügyfelek kártérítése mennyi pénzbe került eddig. A nyáron 4-5 milliárd dollárra becsülték ezt az összeget, de a gyártó a héten kénytelen volt 12 milliárd dollár hitelt felvenni a költségek fedezésére.

Vannak ugyanakkor pozitív fejlemények is a Boeingnél, a múlt héten sikeresen hajtotta végre első tesztrepülését a 777X típus, a brazil versenyjogi hatóságok pedig kedden jóváhagyták az Embraerrel való egyesülését. Az ügyletre így már csak az Európai Unió hatóságainak kell rábólintaniuk.

Nyitókép: instagram.com/unitedtechnologiescorp/

Kiemelt Partnereink