Gyártók Egyesült a Bugatti és a Rimac

Egyesült a Bugatti és a Rimac

MTI | 2021.07.06 10:22

Egyesült a Bugatti és a Rimac

Fotó: Rimac Automobili

A Bugatti több mint két évtized után elhagyja a Volkswagen Konszernt. A konszern érdekeltsége, a Porsche megállapodást írt alá az elektromos járművekre szakosodott horvát Rimac vállalattal közös vállalat létesítéséről Bugatti-Rimac néven.

Hirdetés

A közös vállalatban a Rimac 55 százalékos, a Porsche 45 százalékos részesedéssel rendelkezik majd. A tranzakcióra a negyedik negyedévben kerül majd sor. A Volkswagen konszern a közös vállalat létesítése érdekében a Porsche-nek adta át Bugatti-tulajdonát.

„A közös vállalattal a Bugatti szuperautó-üzletágban szerzett tapasztalatait egyesítjük a Rimac innovációs kapacitásával, amelyet a jövő ígéretes kibontakozási területén, az elektromobilitásban halmozott fel" - jelentette ki Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója az együttműködés bejelentéséről tartott virtuális sajtókonferencián.

Tőzsdére vinnék a Rimac-ot

Mate Rimac, a horvát technológiai vállalat alapító-tulajdonosa hangsúlyozta, hogy az exkluzív autókat gyártó közös vállalat nyereségessé és pénzügyileg sikeressé tétele az együttműködés célja. A sajtótájékoztatón nem zárta ki egyúttal a 2009-ben általa alapított „garázsvállalat" tőzsdére vitelének a lehetőségét sem.

Herbert Diess, a Volkswagen elnöke márciusban jelentette be a közös vállalat létesítésének a tervét a Rimac vállalattal. A Porsche már három éve folytat együttműködést a horvát vállalattal és azóta 24 százalékos részesedésre tett szert benne.

A Bugatti-Rimac közös vállalatnak a tervek szerint 430 alkalmazottja lesz, ebből 300 a Rimac központjában, Zágrábban, 130 pedig a Bugatti franciaországi manufaktúrájában, Molsheimben. Az együttműködés első új modelljei a belsőégésű motoros Bugatti Chiron, valamint a teljesen elektromos Rimac Nevera lesznek.

Nem tudni mikor jön az utolsó belső égésű modell

A Bugatti modellpalettája középtávon teljesen elektromos modellekkel, a köztes időben pedig hibrid-elektromos modellekkel bővül majd a bejelentés szerint. Az utolsó belsőégésű motoros modell bemutatására nem adtak meg határozott dátumot. A Porsche vezérigazgatója szerint „minden az ügyfelek igényein múlik majd". Mivel azonban az elektromos modellekre átállás kis példányszámmal termelő márkák esetén meglehetősen problémás, esélyesnek tűnik a Rimac tőzsdei bevezetése - jegyezte meg. Hozzátéve, hogy a potenciális befektetők valósággal sorban állnak a lehetőségre várva.

A Bugatti éves gyártási volumene nem éri el a száz példányt, a cég mégis nyereségesen termelt az elmúlt években - mutatott rá Blume. A cég egyedi példányokat is gyárt. Nemrégiben például egy megrendelő nettó 11 millió eurót fizetett a "La Voiture Noire" egyedi példányért. A modell a maga 16 hengeres 1500 lóerős motorjával 43 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren - és ötszörösét bocsátja ki az Európai Unióban az új autókra átlagosan megengedett szén-dioxid kvótának.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink