Gyártók Egyedülálló hajtásrendszer-tesztelő központtal büszkélkedhet a Seat

Egyedülálló hajtásrendszer-tesztelő központtal büszkélkedhet a Seat

autopro.hu/V.M. | 2020.12.05 16:23

Egyedülálló hajtásrendszer-tesztelő központtal büszkélkedhet a Seat

Fotó: Seat Media Center

A Seat az elmúlt öt évben 30 millió eurót fektetett be a spanyolországi Martorellben, hogy létrehozza Dél-Európa legfejlettebb hajtásrendszer-tesztelő központját. A létesítményben kilenc próbapadon tesztelhetnek belső égésű motoros, hibrid, tisztán elektromos és CNG hajtású autókat.

Hirdetés

A Barcelonától észak-nyugatra található létesítményben évente 14.300 különböző tesztet végezhetnek a fejlesztést segítőktől egészen a típusengedélyhez szükségesekig terjedően. A tesztközpont része egy klímakamra, ahol mínusz 40 és plusz 65 Celsius fok közötti hőmérsékletet, illetve akár 5000 méteres magassági viszonyok is szimulálhatóak. Az autókat a teszteléshez optimális 23 Celsius fokon egy automatizált torony tartja, melyben egyidejűleg 27 járműnek van hely.

A Seat Műszaki Központjának részét képző tesztközpontban 200 fő dolgozik három műszakban, a nap 24 órájában, a hét hat napján a Volkswagen Csoport különböző márkái által megkívánt tesztfeladatok elvégzésén.

Tesztelésre váró autók az automatizált toronyban,

Tesztelésre váró autók az automatizált toronyban, | Fotó: Seat Media Center

A tesztközpontban kilenc próbapadon tesztelhetnek motorokat. A fejlesztési fázisban az olyan jellemzők, mint üzemanyag-befecskendezés, vagy a teljesítmény-leadás kalibrálása történik, emellett extrém környezeti viszonyokat is szimulálnak annak vizsgálatára, hogy a motorvezérlés hogyan reagál azokra.

A létesítmény kibocsátásmérésre szolgáló laboratóriumokkal is rendelkezik, ahol több mint 80 különböző teszt végezhető a járműveken, a nemzetközi emissziós előírásoknak megfelelően. A laborok hordozható kibocsátásmérő rendszerekkel (PEMS) is el vannak látva, melyek a járművek valós körülmények közti emissziójának és fogyasztásának mérésére szolgálnak az európai homologizációs eljárásban.

Nem megy veszendőbe az energia

A központ egy külön próbapaddal rendelkezik a tartóssági vizsgálatokhoz, amin a prototípusokkal 200 ezer kilométert tesznek meg megszakítás nélkül. A próbapad görgői által termelt energiát egy rendszer elektromos árammá alakítja, amit aztán a központ energia-ellátására fordítanak.

A klímakamrában extrém hőmérsékleteket és légköri nyomást szimulálhatnak. Mindössze néhány óra leforgása alatt az autókat kitehetik a kaukázusi hegyek hidegének, illetve a kaliforniai Halál-völgy forraló melegének.

A klímakamra, amiben extrém hőmérsékleti és magassági viszonyok is szimulálhatóak.

A klímakamra, amiben extrém hőmérsékleti és magassági viszonyok is szimulálhatóak. | Fotó: Seat Media Center

Tovább menetel a Seat az elektrifikáció útján

A hajtásrendszer-tesztelő központ egy újabb lépés a spanyol márka elektrifikációjában, mivel a tradicionális mellett az elektromos modellek vizsgálatát is támogatja. A következő lépést a szintén martorelli Energia Tesztközpont jelképezi, melynek építése már el is kezdődött.

A 7 millió euróból készülő 1500 négyzetméteres létesítményben, 2021. áprilisi befejezése után lítium-ion akkumulátorok moduljait, magasfeszültségű akkumulátorokat, valamint töltőket fognak tesztelni. A beruházás a Seat 2025-ig tartó, 5 milliárd eurós elektrifikációs programja részeként valósul meg.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink