Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egyedülálló hajtásrendszer-tesztelő központtal büszkélkedhet a Seat
A Seat az elmúlt öt évben 30 millió eurót fektetett be a spanyolországi Martorellben, hogy létrehozza Dél-Európa legfejlettebb hajtásrendszer-tesztelő központját. A létesítményben kilenc próbapadon tesztelhetnek belső égésű motoros, hibrid, tisztán elektromos és CNG hajtású autókat.
A Barcelonától észak-nyugatra található létesítményben évente 14.300 különböző tesztet végezhetnek a fejlesztést segítőktől egészen a típusengedélyhez szükségesekig terjedően. A tesztközpont része egy klímakamra, ahol mínusz 40 és plusz 65 Celsius fok közötti hőmérsékletet, illetve akár 5000 méteres magassági viszonyok is szimulálhatóak. Az autókat a teszteléshez optimális 23 Celsius fokon egy automatizált torony tartja, melyben egyidejűleg 27 járműnek van hely.
A Seat Műszaki Központjának részét képző tesztközpontban 200 fő dolgozik három műszakban, a nap 24 órájában, a hét hat napján a Volkswagen Csoport különböző márkái által megkívánt tesztfeladatok elvégzésén.
A tesztközpontban kilenc próbapadon tesztelhetnek motorokat. A fejlesztési fázisban az olyan jellemzők, mint üzemanyag-befecskendezés, vagy a teljesítmény-leadás kalibrálása történik, emellett extrém környezeti viszonyokat is szimulálnak annak vizsgálatára, hogy a motorvezérlés hogyan reagál azokra.
A létesítmény kibocsátásmérésre szolgáló laboratóriumokkal is rendelkezik, ahol több mint 80 különböző teszt végezhető a járműveken, a nemzetközi emissziós előírásoknak megfelelően. A laborok hordozható kibocsátásmérő rendszerekkel (PEMS) is el vannak látva, melyek a járművek valós körülmények közti emissziójának és fogyasztásának mérésére szolgálnak az európai homologizációs eljárásban.
Nem megy veszendőbe az energia
A központ egy külön próbapaddal rendelkezik a tartóssági vizsgálatokhoz, amin a prototípusokkal 200 ezer kilométert tesznek meg megszakítás nélkül. A próbapad görgői által termelt energiát egy rendszer elektromos árammá alakítja, amit aztán a központ energia-ellátására fordítanak.
A klímakamrában extrém hőmérsékleteket és légköri nyomást szimulálhatnak. Mindössze néhány óra leforgása alatt az autókat kitehetik a kaukázusi hegyek hidegének, illetve a kaliforniai Halál-völgy forraló melegének.
Tovább menetel a Seat az elektrifikáció útján
A hajtásrendszer-tesztelő központ egy újabb lépés a spanyol márka elektrifikációjában, mivel a tradicionális mellett az elektromos modellek vizsgálatát is támogatja. A következő lépést a szintén martorelli Energia Tesztközpont jelképezi, melynek építése már el is kezdődött.
A 7 millió euróból készülő 1500 négyzetméteres létesítményben, 2021. áprilisi befejezése után lítium-ion akkumulátorok moduljait, magasfeszültségű akkumulátorokat, valamint töltőket fognak tesztelni. A beruházás a Seat 2025-ig tartó, 5 milliárd eurós elektrifikációs programja részeként valósul meg.