Gyártók Egy városi kisautóval és szedánnal folytathatja az elektrifikációt a Škoda

Egy városi kisautóval és szedánnal folytathatja az elektrifikációt a Škoda

autopro.hu/V.M. | 2020.12.04 10:17

Egy városi kisautóval és szedánnal folytathatja az elektrifikációt a Škoda

Fotó: ŠKODA Storyboard

A Škoda tisztán elektromos modelljeinek fejlesztésében egy városi kisautó, illetve egy szedán készítése lesznek a „legfontosabb” prioritások a mostani évtizedben – árulta el nemrég a cseh autógyártó nyáron kinevezett vezérigazgatója, Thomas Schäfer.

Hirdetés

A Škoda elektromos zászlóshajójának, az akkumulátoros elektromos Enyaq iV-nek a forgalmazása 2021 elején kezdődik, gyártása pedig már el is indult a csehországi Mladá Boleslavban. Jövőre a típusból már egy kupésított változat is elérhető lesz.

Schäfer szerint a jövőben az Enyaq mellett egy kisebb, „talán egy városi méretű” autóra, valamint egy, leginkább az Octaviához hasonlítható szedánra is szükségük lesz. „Az ebben az évtizedben fejlesztett elektromos járművek közül ezek a legfontosabbak a márkánk számára.”

Még sokára érkezik az ID.3 cseh testvére

Mikor Schäfert arról kérdezték, hogy mikor jelenhet meg a kínálatban egy, a Volkswagen ID.3-hoz hasonló elektromos ötajtós, azt válaszolta, hogy valószínűleg az évtized közepén.

Megfogalmazása szerint az Enyaq lesz a „hősük” a következő egy-két évben. A 2021 végén érkező kupésított variánssal együtt azok elegendőek lesznek a következő kettő-három évre, az viszont, hogy mikor dobják piacra a következő tisztán elektromos modelljüket, még bizonytalan.

A Volkswagen Csoportnál jelenleg egy MEB-Lite platformon dolgoznak, amire kisebb elektromos autókat építhetnek majd. A tervek szerint ez a padlólemez lesz majd az ID.1 és az ID.2 alatt is. „Ha elérhető lesz a platform, biztosan építeni fogunk rá valamit” – mondta el Schäfer. Hozzátette, ugyanakkor az arra tervezett autójuk „biztosan teljesen másként fog kinézni”, mint a Volkswagen modellje.

A gyártás a szűk keresztmetszet

A vállalatvezető azt is megosztotta, hogy a kínálatbővítés legnagyobb akadálya a kapacitáshiány. A Mladá Boleslavban és a Kvasinyban található gyárak jelenleg 118 százalékos kapacitáson üzemelnek.

2023-tól a generációváltással a Superb gyártását Pozsonyba helyezik át, amivel éves szinten 150 ezer autónyi termelési kapacitás fog felszabadulni Kvasiny városában, lehetővé téve egy új modell gyártásának megkezdését a Kodiaq, illetve a Karoq SUV-k mellett – jelenti az Autocar.

Minden marad a régiben

Még Schäfer elődjének, Bernhard Maier idején arról érkeztek hírek, hogy a Volkswagen Csoport olcsó márkaként pozicionálná újra a Škodát, Schäfer azonban azt közölte, hogy szó sincs ilyesmiről. Hozzátette: a statisztikákat vizsgálva kiderül, hogy a Volkswagen és a cseh márka között váltó vásárlók száma elhanyagolható.

„Nem utasítottak arra, hogy új irányt szabjak a márkának. A feladatunk, hogy megőrizzük a vállalat sikerességét, és ezidáig ezt jól csináljuk.”

Hirdetés

Kiemelt Partnereink