Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bemutatkozott az elektromos Hummer
Nemrég fontos eseményre került sor a Hummer történetében, ugyanis leleplezték a Hummer EV-t, az első elektromos Hummert. A GMC emblémás platós kisteherautó a márka első tisztán elektromos modellje lesz, hajtásáról a General Motors saját fejlesztésű Ultium akkumulátoros hajtáslánca fog gondoskodni.
Az előzetes tesztek alapján az ultiumos akkumulátor több mint 560 kilométer megtételét teszi lehetővé a Hummer EV-nek. A telepben tárolt energia az Ultium Drive három elektromos motorját fogja hajtani, amik a GMC közlése szerint kiváló vezethetőséggel ruházzák fel a járművet, legyen szó aszfaltozott útról vagy terepről. Az elektromos összkerékhajtást (e4WD) biztosító motorok együttes teljesítménye 1000 lóerő, ami a legnagyobb a típus kategóriájában.
Al Oppenheiser, a Hummer EV főmérnöke elmondta, hogy egyetlen céljuk volt, mégpedig az, hogy a valaha volt legjobb sorozatban gyártott pickuppot építsék meg. „Ez egy igazi offroad szörnyeteg egy egyedülálló e4WD hajtásrendszerrel, ami olyan manőverezhetőséget nyújt, mint semmi más, amit a GM korábban kínált” – közölte.
Ezek teszik kiváló terepjáróvá az új Hummert:
A terepezést segítő funkciók közé tartozik az összkerék-kormányzás, ami lehetővé teszi, hogy alacsony sebességnél mind a négy kerék egy irányba forduljon, javítva a manőverező-képességet. Emellett szükség szerint a hasmagasság 149 milliméterrel növelhető, hála a légrugós felfüggesztésnek.
A jármű alján acéllapok nyújtanak védelmet az akkumulátornak és más alkatrészeknek a terepakadályok leküzdése során keletkező károkkal szemben. Továbbá a padlólemezen kamerák is helyet kaptak, hogy a vezető jobban tisztában legyen, mi van a kerekek alatt. A kamerák megfelelő védelemmel vannak ellátva a fizikai behatásokkal szemben, beszennyeződésük esetén pedig a mosási funkció nyújt megoldást.
Mindemellett külön érdekesség, hogy pickup létére a Hummer EV kabrió módjára, tető nélkül is közlekedhet. Az átlátszó tetőpanelek eltávolíthatóak, és elhelyezhetőek a jármű orrában, ahol a belső égésű motor hiánya miatt elégséges hely áll rendelkezésre. A Green Car Congress cikke szerint a szerkezetei merevséget a tető helyett az akkumulátor biztosítja.
Elkapkodták a vásárlók
Egyelőre még csak a Hummer EV Edition 1 limitált kiadás rendelhető, jobban mondva volt, ugyanis röviddel a bemutató után a tervezett mennyiség már el is kelt – számolt be a Reuters.
Az Edition 1 gyártása 2021 őszétől, a GM michigani Detroit-Hamtramck üzemében fog folyni, amit éppen most alakítanak át elektromos járművek készítésére.
A már nem limitált szériás, de csak 800 lóerős és 480+ kilométernyi hatótávval rendelkező Hummer EV3X első darabjai 2022 őszén gördülnek majd le a gyártósorról
Az olcsóbb, de gyengébb változatok még később fognak megjelenni. A 625 lóerős Hummer EV2X gyártása 2023 tavaszán, míg az ugyanilyen teljesítményű, de pusztán 400+ kilométer hatótávú Hummer EV2 összeszerelése 2024 tavaszán kezdődik.