Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Sikeresebb lenne függetlenként a Porsche?
2024.04.25 09:24„A Magyar Suzuki elkötelezett a munkavállalói iránt”
2024.04.25 08:21Látogasson el díjmentesen az Ipar Napjai kiállítására!
2024.04.25 07:22Akkumulátorgyár készül a VW számára
2024.04.25 06:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az elektromos autókkal az értékesítésben is új érába lép a Volvo
A Volvo 2030-ra kivezeti kínálatából a belső égésű motort. A svéd autógyártó azonban egy másik területen is jelentős átalakulás előtt áll, ugyanis tisztán elektromos autóit kizárólag online fogja kínálni a jövőben.
A Volvo Cars március elején jelentette be, hogy 2030-tól nem fog belső égésű motoros autókat kínálni, ugyanakkor pedig azt is közölte, hogy tisztán elektromos járművei, mint a nemrég bemutatott C40 Recharge, kizárólag online úton lesznek megrendelhetőek.
A vállalat már jelenleg is kínál online vásárlási lehetőséget, Németországban pedig már minden tizedik autót interneten keresztül értékesítik. Ezenfelül a Care by Volvo autó-előfizetési rendszerén keresztül a cég további tapasztalatokat gyűjthetett az autók internetes értékesítése terén. A vállalat, elektromos autóit az előfizetési platform kibővített változatán keresztül fogja árusítani, előre megszabott fix árakon, és a hozzájuk csatlakozó szolgáltatásokkal együttesen. A teljes mértékben online lebonyolított vásárlási folyamat végén az ügyfelek az autójukat egy kereskedésben vagy a házuk előtt vehetik majd át.
Sok autógyártó kísérletezik az online értékesítéssel, ám az eladások kizárólag online csatornára terelése szokatlan megoldásnak számít. Az Autocar magazin nemrég a Volvo kereskedelmi vezetőjét, Lex Kerssemakers-t kérdezte a villanyhajtású modellek internetes értékesítéséről.
„A világ készen áll” a változásra
Arra a kérdésre válaszolva, hogy a vállalat miért pont most vált online értékesítésre, Kerssemakers elmondta, hogy „A világ készen áll: a vásárlók kérik ezt a változást.”
Hozzátette, úgy gondolták, mivel az elektromos autókkal egy új érába lépnek, a Care by Volvóval szerzett tapasztalatokra építve belevágnak a kizárólag online értékesítésbe.
A Volvo az autói mellé egy előfizetéses csomagot fog kínálni, ami tartalmazza a hároméves garanciát, a karbantartás és a javítások költségeit. A vállalatnál úgy látják, mindezek egy csomagba foglalásával megkönnyítik a vásárlási folyamatot, mindemellett, mivel meghibásodás esetén a javítás teljes költségét a Volvo állja, a csomag segít az elektromos autókkal kapcsolatos bizalom növelésében.
A kereskedésekre továbbra is szükség van
A kereskedések jövőjére áttérve Kerssemakers kifejtette, hogy a közelgő változás nem azt jelenti, hogy kereskedőiket kizárják a folyamatból. Kereskedőiket a kezdetektől bevonták a változások keresztül vitelébe, és 2025-re a Volvo eladásainak fele valószínűleg még mindig azokon keresztül fog zajlani.
„Nem mindenki rendel autót egyszerűen a kanapén ülve. Az emberek még mindig kereskedésekbe akarnak menni, ahol leülhetnek beszélni az értékesítővel, és megrendelhetik autójukat a weboldalunkon keresztül” – folytatta.
Kerssemakers szerint az autók előre rögzített áron való kínálása nem fogja kedvét szegni az ügyfeleknek, éppen ellenkezőleg. A Volvónál kutatások eredményeiből ismerik, hogy az embereknek csak egy kis része szeret alkudozni, és az ár meghatározása után sokan merengenek el azon, hogy vajon jó áron jutnak-e hozzá új autójukhoz. Így hát a megszabott árakkal kevésbé stresszessé tehetik a vásárlási folyamatot.