Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az ára miatt nem lesz népautó a Tesla ellenlábasa
Először majdnem lehúzták a redőnyt, aztán beszálltak a kínaiak, és lassan el is készült a feltörekvő autógyártó, a Faraday Future FF91 névre hallgató prototípusa, amit most próbálhattak ki először az amerikai újságírók. Piacot még azért kell találni hozzá.
Hatszáz kilométeres hatótáv, 130 kWh-s akkumulátor, és akár 1050 lóerő. A Faraday Future kaliforniai autós startup merészet álmodott, és úgy tűnik, hogy miután már mindenki leírta, mégis előállt egy ötajtós prototípussal.
Nehéz kezdetek állnak a Faraday Future (FF) mögött. A fejlesztés előrehaladott fázisában hátat fordított a pojektnek a korábbi BMW-igazgató és a Deutsche Bank volt elnöke, Stefan Krause, csakúgy, mint a régebben BMW i-modellekért felelő, Ulrich Kranz. Pénzügyileg is megrekedt a fejlesztés, a cég csődbe került, így mindenképpen tőkeinjekcióra szorult a vállalat. 2018-ban azonban 2 milliárd dolláros befektetéssel 45 százalékos részesedést szerzett egy kínai befektetőcsoport a FF-ben. Ekkor már kész volt a gyártásba valószínűleg soha nem kerülő, karbonszálas, futurisztikus FFZERO 01 tanulmányautó, de folyamatban volt a piacosítható modell, a FF91 fejlesztése is.
A Las Vegas-i CES szakkiállításra idén nem érkeztek külön standdal, csak beparkoltak egy hotel elé, itt lehetett tesztvezetésre regisztrálni. Az FF91 a luxus szegmenst célozza mind a menetteljesítményt, mind pedig a belső kialakítást illetően. A teljesen hátrahajtható, ággyá változtatható hátsó ülések a zéró gravitáció érzését ígérik, és természetesen minden szórakoztatóelektronikai berendezés megtalálható benne, ami egy hosszabb út alatt jól jöhet.
Az ötajtós, összkerékhajtású gép 5,2 méteres hosszával tekintélyes közúti jacht érzetét kelti, amely 2,39 másodper alatt gyorsul 0-ról 100 km/órás sebességre. Nincsenek kilincsek, nincs slusszkulcs, arcfelismeréses azonosítás után indul az autó. A lenyűgöző teljesítmény és dizájn ellenére azonban még nyitott kérdés, lesz-e tömeges kereslet a kocsira, mivel az árát 150-200 ezer dollár közöttre lőtték be.