Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az amerikai és ázsiai piacokra összpontosítana a Nissan
A Nissan május 28-án fogja ismertetni a működése optimalizálására, és a költségei csökkentésére irányuló tervét. A vállalat, mely már a koronavírus-járvány előtt is sok problémával küzdött, redukálni kívánja kutatás-fejlesztési kiadásait, valamint a jövőben az USA, Kína és a hazai Japán piacra helyezné fókuszát.
A hároméves program részleteiről a nevük elhallgatását kérő személyek számoltak be a Reutersnek. Ez egyébként már nem az első alkalom, hogy kitudódnak a Nissan tervei. Áprilisban a gyártó pénzügyi és lehetséges értékesítési elképzeléseivel kapcsolatos információk láttak napvilágot.
Nagyobb szerepet szánnak a kooperációnak
A japán autógyártó mélyíteni fogja kettő partnerével, a Renault-val és a Mitsubishivel folytatott együttműködését. Utóbbival a plug-in hibrid technológiák fejlesztésében kíván együtt dolgozni. A Mitsubishi egyúttal főszerephez fog jutni a Japánon és Kínán kívüli ázsiai piacokon. A Renault valószínűleg az európai jelenlétére, illetve az elektromos járművekhez kötődő technológiák fejlesztésére fog összpontosítani.
A Nissan idén kevesebbet fog kutatás-fejlesztésre fordítani, mint 2019-ben. Az ezáltal, valamint más módon felszabadított forrásokat pedig a fontosabb termékek és piacok fejlesztésére fordítják.
Kevesebb modell, kisebb gyártókapacitás
Bár a márka erőforrásainak nagy részét más piacok kiszolgálására fogja használni, Európában továbbra is képviseltetni fogja magát. Ebben pedig kulcsszerepet szánnak a Qashqai és Juke SUV modelleknek.
Thaiföldön és a Fülöp-szigeteken növelni szeretné eladásait. Az ázsiai és csendes-óceáni térségben keletkező értékesítések és nyereség Kínán, illetve Japánon kívüli részének körülbelül 90 százaléka ehhez a kettő országhoz, valamint Ausztráliához köthető. Sok országban, például Oroszországban, Malajziában, Mexikóban és Brazíliában a modellkínálat szűkítésére is számítani lehet, ami egyúttal azt is jelentheti, hogy a Nissan a 2019 júliusában bejelentett tizennégy gyártósoron felül továbbiak leállítására is rákényszerülhet.
Az értékesítések számát tekintve a Toyota után japán második legnagyobb autógyártójánál korábban évi 7 millió járműre tehető termelési kapacitással terveztek, ami három műszak mellett lett volna megvalósítható. Most azonban úgy néz ki, hogy csupán napi kettő műszakban fog zajlani a termelés, ami tizennégy gyártósor felszámolása mellett 5,5 milliónyi kapacitásnak felel meg.
Javítanák a márkaképet
A sok árkedvezmény hatására a Nissanról az USA-ban az olcsó márka képe alakult ki. Bár az eladások az akciók eredményeként emelkedtek, a nyereségráta lecsökkent. A vállalat feljebb kell, hogy pozicionálja magát. Egy másik probléma a kínált modellek magas, átlagosan 5 éves élettartama, amit teljesen új, illetve új generációs típusokkal akarnak csökkenteni.
Japánban is hasonló intézkedések várhatóak. Összesen hat teljesen új vagy új generációs modell piacra dobásával a kínált járművek átlagéletkorát 2,5 év alá szeretnék szorítani, ami így egy szintben lenne a rivális márkáknál jellemző 2-3 évvel.
A nyilatkozók a Reutersnek azt is elárulták, hogy Kínában a helyi igényeknek jobban megfelelő típusokat akarnak kínálni. A csak az ázsiai országban kapható Venucia márkára pedig újrapozicionálás vár, hogy talpon maradhasson a kínai autógyártók miatt élesedő versenyben.