Gyártók Győri Audi: 1800 új munkahely, 900 millió eurós beruházás

Győri Audi: 1800 új munkahely, 900 millió eurós beruházás

Koloszár Tamás | 2010.09.23 09:31

Győri Audi: 1800 új munkahely, 900 millió eurós beruházás

900 millió eurót, azaz 252 milliárd forintot fektet az Audi AG győri gyárának bővítésébe. 1800 új munkahely jön létre, s 2013-tól 125 ezer autó készül a győri megyeszékhelyen - jelentette be csütörtökön Rupert Stadler, az AG igazgatótanácsának elnöke Orbán Viktor miniszterelnökkel tartott közös sajtótájékoztatóján a Parlamentben.

Hirdetés

Az Audi AG fontos lépést tett az Audi Hungaria Motor Kft. sikeres jövője érdekében. A részvénytársaság felügyelő-bizottságának csütörtöki döntése értelmében a vállalat bővíti a járműgyártását a magyarországi telephelyén a következő három évben. Győr státusza az eddigi összeszerelő üzemből teljes értékű járműgyárrá változik.

Rupert Stadler és Orbán Viktor
Rupert Stadler és Orbán Viktor

- Köszönjük hogy eljött, köszönjük, hogy jó híreket hozott - fordult Orbán Viktor miniszterelnök Rupert Stadlerhez. A miniszterelnök felidézte az első Orbán-kormány időszakát, amikor az Audival hosszú távú együttműködést kötöttek. Orbán Viktor szerint mindent elkövettek és ez a jövőben is így lesz, hogy az Audi ne vendég legyen Magyarországon, hanem otthon érezze magát. A miniszterelnök beszélt arról is, hogy megígérték, tíz év alatt egymillió új munkahelyet teremtenek, s bár a cél még messze van, az irány és a tempó jó.

- Úgy tűnik, beszélő viszonyban vagyunk a valósággal - fogalmazott Orbán Viktor.

A TT-k és az A+ Cabriolet után egy újabb A3-as is Győrben készül.
A TT-k és az A3 Cabriolet után egy újabb A3-as is Győrben készül.

Rupert Stadler azzal kezdte beszédét, hogy a csütörtöki felügyelő-bizottsági ülés zöld jelzést adott a győri Audi beruházásának, s a győri telephely teljes értékű járműgyárrá fejlődik. Eddig csak jármű-összeszerelés folyt, a jövőben azonban a karosszériát helyben készítik, itt festik és lakkozzák, s az összeszerelésnek is Győr ad otthont. Stadler megismételte az Audi által gyakran megfogalmazott stratégiát, hogy 2015-ig 1,5 millió személygépkocsi éves értékesítése a cél, s ennek teljesítéséből Győr is döntően kiveszi a részét.

Motorgyártás világszínvonalon
Motorgyártás világszínvonalon
Stadler megemlítette azt is, hogy az Audi Győrben 1993 óta majdnem 4 milliárd eurót fektetett be, s a város nevét világszerte megismerték, ahol innovatív motorgyár működik.

-Nagyszerű csapat van Győrben, akikben bízhatunk - jelentette ki Rupert Stadler.

2013-tól Győrben évente 125.000 autó gördül majd le a gyártósorról, közöttük az eddig is Győrben készülő Audi TT Coupé, Roadster, A3 Cabriolet, valamint újdonságként az A3 egy további változata. Az így megnövekedett termelési volumenhez kapcsolódóan a járműgyártó 1.800 új munkahelyet létesít a győri telephelyen, így az eddigi 5600 dolgozó helyett a jövőben 7400 dolgozhatnak a győri Audiban. A vállalat törzsállományát, a beszállítókat és a szolgáltatókat is beleértve több mint 15.000 embernek biztosít majd megélhetést az ingolstadti cég magyar leányvállalata.

A szükséges gyártókapacitások megteremtése érdekében a győri Audi az idén vásárolt egy, a gyár közvetlen közelében lévő mintegy 200 hektáros területet a magyar kormánytól. A földterület 23 millió euróba (6,5 milliárd forint) került. Ezen védett növények is vannak. Újságírói kérdésre válaszolva Orbán Viktor miniszterelnök azt mondta, a magyar kormány feladata, hogy a beruházáshoz szükséges feltételeket, beleértve a területet is, biztosítsa.

- Amit a kormány megígér, azt betartja, így semmiféle bizonytalanság nincs a beruházást illetően - mondta Orbán Viktor a TV2 B-tervet firtató kérdésére válaszolva.

Az autopro arra volt kíváncsi, mekkora állami támogatást kap az Audi? Orbán Viktor munkatársunk felvetésére azt mondta: a kormány továbbra is tartja magát ahhoz, hogy csak olyan beruházásokhoz ad állami támogatást, amelynek megtérülési ideje nem több, mint négy év. Az Audi kap állami támogatást, ennek összegéről a magyar kormány októberben dönt.

Thomas Faustmann, a győri Audi ügyvezető igazgatója joggal lehet büszke a fejlesztésre
Thomas Faustmann, a győri Audi ügyvezető igazgatója joggal lehet büszke a fejlesztésre

Az autopro újabb kérdése úgy hangzott: az automobilwoche.de portál szerint a magyar szereldei munkás ötödét keresi annak, mint egy ingolstadti. Várható-e, hogy az 1-5, ami futballban megalázó vereséget jelent, változik-e jövőben, magyarán emelkednek-e a magyar munkabérek.

Orbán Viktor válaszában kifejtette: a magyar kormány két dolgot tehet, hogy javítson a helyzeten. Kordában tudja tartani a napi megélhetéshez elengedhetetlen szolgáltatások árait, s olyan adórendszert tud bevezetni, amellyel több marad az emberek zsebében.

Korosszérielemek is készülnek nagy tételben a győri Audiban
Karosszérielemek is készülnek nagy tételben a győri Audiban

A kérdés második felére, hogy az Audi magyarországi bővítésében mekkora szerepet játszottak a nyugat-európaihoz mérten alacsony fizetések, Rupert Stadler elmondta: bővítéskor sok mindent mérlegelnek, van-e elég felkészült dolgozó, milyen az adott országban a gazdasági keretfeltétel.

- Kétségkívül, a bérek is fontos szerepet játszanak, a bér azonban nem döntő, Kínában például a magyar béreknél is alacsonyabbak a fizetések, mégsem ott fejlesztünk - mondta Stadler.

A parlamenti sajtótájékoztatón Győr képviseletében jelen volt Borkai Zsolt polgármester, parlamenti képviselő és Bolla Péter kabinettfőnök is.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink