Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Amerikai robotfejlesztővel erősít a Hyundai
Sikerrel zárultak a Hyundai Motor Csoport és a SoftBank technológiai csoport közti tárgyalások, így a koreai járműgyártó a Boston Dynamics amerikai robotfejlesztő cég többségi tulajdonosává válik. A tranzakció több területen is segíteni fogja a Hyundai fejlesztéseit.
Már november elején felröppent a hír, miszerint a Hyundai érdeklődik a Boston Dynamics iránt, ám akkor még teljes ellenőrzés vásárlásáról volt szó. Az 1,1 milliárd dollár becsült értékű cégben végül nyolcvan százalékos részesedést fog vásárolni a Hyundai és annak új elnöke, Euisun Chung a SoftBank Csoporttól, ami a maradék húsz százalék felett fog rendelkezni. Chung húsz százalékos, míg a Hyundai Motor, annak saját beszállítója, a Hyundai Mobis, illetve a logisztikai szolgáltatásokat nyújtó Hyundai Glovis együttesen hatvan százalékos részesedéssel fognak rendelkezni.
A robotfejlesztő felvásárlása segíteni fogja a Hyundait üzemeinek automatizálásában, az autonóm autók, a drónok és robotok fejlesztésében – derül ki a vállalat közleményéből.
Euisun Chung célja, hogy a jövőben a Hyundai Motor Csoport bevételeinek húsz százaléka kötődjön robotikához, míg az autógyártáshoz és a városi légi közlekedési üzletágakhoz a bevételek ötven és harminc százaléka.
Jól fog jönni a támogatás
A Boston Dynamics technológiai fejlesztő vállalatot a Massachusetts Institute of Technology műegyetem alapította a 90-es években és önállóan működött egészen 2013-ig, amikor felvásárolta a Google. A SoftBank tulajdonába pedig 2017-ben került át a cég.
A cég egyik terméke a Spot robotkutya, amiből idén a Ford is üzembe állított néhányat. A vállalat sok figyelmet kapott a médiában, azonban eddig nem sikerült nyereségessé válnia. A 2020 márciusában végződött üzleti évét az előzőnél 60 százalékkal nagyobb, 103 millió dollár nettó veszteséggel zárta.
Innovációs versenyben az autógyártók
A Ford számára egyébként nem a Boston Dynamics az első robotfejlesztő, amivel együttműködik. 2019-ben a két lábon járó robotokat fejlesztő Agility Robotics céggel kezdett kooperációba. A partnerséggel az amerikai OEM az autonóm furgonok fejlesztését gyorsítaná fel.
A Hyundai részéről a Boston Dynamicsben való részesedésvásárlás csak egy az októberben kinevezett Chung ideje alatt tető alá hozott technológiai együttműködéseknek.
Cha Doo-won, mobilitási szakértő szerint „az autógyártók innovációs versenyben vannak.” Úgy látja, hogy a Hyundai lemaradásban van, azonban be akarják bizonyítani, hogy „meg tudják csinálni”, ahelyett, hogy egyszerűen a robotikai üzletágból próbálnának pénzhez jutni.
Januárban a Hyundai bejelentette, hogy az Uberrel közösen fog repülő taxikat készíteni. Az amerikai cég azonban nemrég közölte, hogy eladja az amúgy veszteségesen működő repülő taxis üzletágát a Joby Aviation, elektromos légi taxikat fejlesztő riválisának – írja a Reuters.