Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22A Tesla az Airbnb és az Uber kombinációját tervezi a robotaxijaival
2024.04.25 10:23Sikeresebb lenne függetlenként a Porsche?
2024.04.25 09:24„A Magyar Suzuki elkötelezett a munkavállalói iránt”
2024.04.25 08:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Amennyiben osztalékot fizet, nem kap állami támogatást a Fiat
Több milliárd eurós állami támogatást kaphat az FCA, ugyanakkor a támogatás feltételei közé tartozhat az is, hogy a vállalat nem fizethet osztalékot a részvényeseinek. Hivatalos források még nem erősítették meg, hogy támogatást kapna a cég, de háttérinformációk alapján számítani lehet arra, hogy az olasz kormány pénzt ad az FCA-nak.
Egy olasz képviselő a hétvégén arról beszélt, hogy az olyan vállalatokat meg kell segíteni, melyek munkahelyeket teremtenek és nagyban hozzájárulnak a GDP-hez. Mint fogalmazott, Olaszországban az autóipar húzóágazatnak számít, a Fiat Chrysler pedig az egyik legfontosabb szereplője az ágazatnak, így jogos igény, hogy az állam megsegítse a bajba jutott vállalatot.
Árnyalja a képet a hír, mely szerint a FCA 5,5 milliárd euró osztalékot fizetne a Peugeot-val közösen. Az esetleges osztalékfizetés komoly vitát generált, az ellenzék és a kormány egyes tagjai szerint sem kellene állami támogatást adni így a Fiatnak. A vállalat egyébként 6,3 milliárd euró támogatást kért az államtól.
Feltételekhez kötött támogatás
Bár hivatalosan nem tudni konkrétumokat az ügyről, a Reuters úgy értesült, hogy azzal a feltétellel kaphat állami támogatást az FCA, hogy nem fizet osztalékot 2021 végéig.
Az állam célja a Fiat Chrysler olasz gyökereinek megerősítése, a vállalat pedig informálisan már ígéretet is tett arra, hogy nem zárja be egyetlen olasz üzemét sem és többet fog költeni befektetésekre az országban.