Gyártók Alakul, jobb, még mindig nem jó: sokat kell még javulnia a Jaguarnak

Alakul, jobb, még mindig nem jó: sokat kell még javulnia a Jaguarnak

autopro.hu/V.M. | 2020.02.25 12:31

Alakul, jobb, még mindig nem jó: sokat kell még javulnia a Jaguarnak

Fotó: JLR

A JLR ősszel leköszönő vezérigazgatójának, Ralf Speth-nek az irányítása alatt a Jaguar Land Rover sokat fejlődött, azonban a brit autók évtizedekre visszanyúló problémájának, az alacsony megbízhatóságnak a kezelése még utódjára vár.

Hirdetés

A Németországban született, most 64 éves, mérnök végzettségű Speth 2010 óta áll a Tata Motors tulajdonában lévő vállalat élén. A 2015-ben a Brit Birodalom Rendje Lovagparancsnok fokozatával kitüntetett vezető idén szeptemberig tölti be pozícióját, mikortól az egyelőre ismeretlen utódja veszi át helyét.

A múltból a jelenbe hozta a márkákat

Speth ideje alatt az autógyártónál jelentős beruházások mentek végbe a termékfejlesztés illetve a gyártás területein. A Jaguar bemutatta az F-Type-ot, az első igazi sportautóját az 1960-as évek óta, valamint a számos díjat nyert I-Pace bevezetésével több riválisát is megelőzve sikerült tisztán elektromos SUV-t piacra dobnia. A Rover rekordszintű eladásokat ért el az Evoque sikerének köszönhetően, az ikonikus Land Rover Defender teljesen megújult változata pedig épp most kezdi meg pályafutását. Mindezek mellett a vállalat ismét elkezdett saját tervezésű erőforrásokat is a járműveibe szerelni, valamint gyárakat létesített Kínában, Közép-Európában és Dél-Amerikában is.

De a sikerek ellenére a minőségi hiányosságok továbbra is kihívást jelentenek. A probléma krónikus jellegét mutatja, hogy a megbízhatósági gondok már az 1960-as években is jelentkeztek, mikor a Jaguar és a Land Rover még a British Leyland tulajdonában voltak. Később az az időszak se hozott változást, amikor a két márka felett a Ford rendelkezett, ahogy a legutóbbi, 2008-as tulajdonosváltás se, mikor a Tata vette át a stafétabotot. Bár Speth vezetése alatt mutatkozott némi előrelépés, az alacsony megbízhatóság továbbra is gondot jelentett, nehezítve a cég piacszerzési törekvéseit Kínában, ahol 2018-ban a vásárlók a vállalat sanghaji központja előtt adtak hangot elégedetlenségüknek.

Vevői panaszok alapján rangsorolnak

Kettő évvel korábban Nigel Blenkinsopot nevezték ki a Jaguar Land Rover minőségért és járműbiztonságért felelős igazgatójának. A vállalat az előző évben javítani tudott helyezésén a J.D. Power Initial Quality Study listájában, amely megbízhatóság szerint rangsorolja az autómárkákat, modelljeiket. Ennek ellenére a többi európai márkához hasonlóan a Jaguar és a Land Rover is messze vannak még az iparág legjobbjaitól – írta az Automotive News Europe. Könnyen lehet, hogy a kívánt minőségjavulás eléréséhez a vállalat új vezetőjének jelentős erőforrások átcsoportosítására kell majd rászánnia magát

A J. D. Power számítási módszere azon alapul, hogy új autójuk birtokbavétele utáni 90 nap alatt hány problémát jelentenek a tulajdonosok a márkakereskedéseknek vagy a gyártónak. A márka listán elfoglalt helyezése egy mérőszám, ami száz eladott autóra eső problémajelentéseket tükrözi. Száz feletti érték azt jelenti, hogy egy autónál több probléma is előkerült (a JLR mindkét márkája ebbe a kategóriába esik...). Ráadásul az elemző cég 2019 nyári listáján a Jaguar és a Land Rover volt a legproblémásabb két márka, bár az elemzés kimutatta, hogy mindkét márkánál jelentős minőségi javulás volt megfigyelhető.

Böngésszen Ön is a dicsőséglistán! Annyit elárulunk, hogy a tavalyi győztes márka nem európai, és a második helyezett sem.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink