Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ez a vállalat megreformálja a raklapozást
2024.04.25 04:16Új gyártócsarnokot építtet a Szabó Fogaskerékgyártó
2024.04.24 17:18Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Tesla miatt csúszik a Mercedes elektromos forradalma
Akkumulátorhiány miatt borul a Mercedes elektromos autók gyártására vonatkozó terve. A Mercedes-Benz EQC elektromos modelljének idei évre tervezett gyártási mennyiségét felére kellett csökkentenie a gyártónak, mivel az LG Chem akkumulátorcelláinak beszállításában hiány adódott.
A Daimler 2019-ben 25 ezer Mercedes-Benz EQC modell értékesítését tervezte, azonban hasonló okokból kifolyólag csupán 7 ezer autót tudott legyártani. A Daimler nem reagált a Manager Magazin megkeresésére.
Hatalmas büntetések jönnek 2021-től
Az akkumulátorcellák iránti megnövekedett kereslet abból adódik, hogy a gyártók hatalmas büntetésekkel számolhatnak jövőre, amennyiben nem tudják flottájuk átlagosan széndioxid-kibocsátását 95 g/km-es érték alá csökkenteni.
Minden gyártó egyedi határértéket kapott flottájuk súlya és mérete alapján. A Daimler-flotta átlagos kibocsátása 130,4 gramm volt 2018-ban, ezt az értéket kell 103,1 g/km alá lenyomnia 2020-ig. Amennyiben az autógyártó nem teljesíti a kitűzött célértéket, 997 millió eurónyi büntetést kell fizetnie – számolt be a PA Consulting a hónapban publikált riportjában.
2018-ban 1,6 százalékkal 120,4 g/km-re nőtt az átlagos szén-dioxid kibocsátás az Európai Unióban, ahogy a fogyasztók felhagytak a dízel járművek vásárlásával és elkezdtek egyre nagyobb járműveket vásárolni. A 2019-es eredmények még nem állnak rendelkezésre.
A Tesla a hunyó
A Daimler szakszervezeti vezetője, Michael Brecht a Manager Magazinnak elmondta, hogy az akkumulátorhiány hátterében az áll, hogy a Tesla felvásárolta az akkumulátor automatizálásban szakértő Grohmann Engineering vállalatot - melyet korábban a Mercedes-Benznek is alkalmazott -, hogy kiépítse saját akkumulátorgyártó bázisát.
Mindez főképp azért okozott problémákat a Daimlernek, mert épp a kellős közepén volt, hogy növelje a gyártást a saját elektromos autóinak akkumulátor gyártó egységében, a Deutsche Accumotive-nál.
Csúszik az EQC
Az EQC modell bevezetését már többszörös gyártási problémák akadályozzák, köztük említve az októberi visszahívási botrányt, mely során kiderült, hogy valószínűleg hibás csavarokat építettek a differenciálműbe. Ezekből a problémákból kifolyólag a német Autó Bild magazin szerint a Mercedes-Benz EQC észak-amerikai bevezetését elhalasztották 2021-re – számolt be a Reuters.
Nyitókép: Daimler Media