Gyártók A techcégek bérgyártójává válna a Geely

A techcégek bérgyártójává válna a Geely

autopro.hu/V.M. | 2021.02.14 16:21

A techcégek bérgyártójává válna a Geely

Fotó: Zhejiang Geely Holding Group

Az autógyártásba betörni szándékozó technológiai cégeknek a Volvo Cars-t is birtokló kínai Zhejiang Geely Holding nyújthat segítséget. A vállalatcsoport elnöke és alapítója, Li Shufu az elektromos autók első számú bérgyártójává akarja tenni azt, legalábbis ez derül ki a januárban kötött együttműködésekből.

Hirdetés

A Geely januárban jelentette be, hogy közös vállalatot hoz létre a tajvani Foxconn elektronikai vállalattal abból a célból, hogy kész autókat, alkatrészeket és okos vezetési rendszereket, illetve az elektromos autókkal kapcsolatos konzultációs szolgáltatásokat nyújtsanak más autóipari vállalatok számára. Az outsourcing, azaz például egyes termékek, alkatrészek más vállalattal készíttetése az autóiparban is bevett gyakorlat, a Geely terve azonban, mely szerint bérgyártás céljából külön vállalatot hoz létre, egyedülállónak számít.

Ugyancsak az év első hónapjában tudódott ki, hogy a Geely tárgyalásokat folytat a Faraday Future-rel az utóbbi első modelljének bérgyártásáról és közös fejlesztéséről. Nem sokkal ezután a Geely elismerte, hogy a Foxconnal együtt bérgyártási egyeztetéseket folytatnak az amerikai startuppal, valamint közölte, hogy azzal már keretmegállapodást is kötött mérnöki és technológiai támogatás nyújtásáról.

A Geely ezenfelül a szintén kínai Baidu keresőmotor-fejlesztővel stratégiai együttműködésre lépett „intelligens elektromos autók” közös, külön vállalatban történő gyártásáról. Az első modell 2022-ben fog piacra kerülni.

A haszon felülmúlja a kockázatot

A kínai autógyártó terveiről nemrég a Reuters-szel több részletet is megosztó források egyike szerint Li elkötelezett a bérgyártóvá válás mellett, és aktívan tesz is érte.

A Geely több elektromos modellt is kínál, és tavaly szeptemberben egy elektromos autóknak tervezett padlólemezt is bemutatott. Az eladások egyhuzamban két éven át tartó esése miatt azonban Li nem volt elégedett a vállalatcsoport teljesítményével, a megoldást pedig a technológiai óriáscégekkel kialakított partnerségekben látta – mondták el a nyilatkozók.

A Geely egyes vezetői óva intettek a bérgyártástól, arra hivatkozva, hogy a Geely-t nem egyenrangú partnerként kezelnék a techcégek. Hasonló aggályok a Hyundai Motor Csoport vezetőiben is felmerültek, miután tárgyalásokba kezdtek az Apple-lel, annak autóinak gyártásáról. A tárgyalások nemrég eredménytelenül zárultak, aminek egyik oka pont a nem megfelelő partneri viszony lehetett.

A Faraday Future-rel való egyezség ugyancsak aggodalommal töltött el egyeseket a kaliforniai cég meg nem valósult ígéretei és elnyúló fejlesztési ciklusai miatt, Li azonban a figyelmeztetések ellenére is nagy lehetőséget lát a szerződéses gyártás beindításában.

Több érv is a partnerség mellett szól

A bérgyártás valóban több előnnyel is szolgálhat a kínai OEM-nek, például javíthatja a Geely Automobile üzletág kapacitáskihasználtságát. A részleg évi több mint kétmillió autó gyártására lenne képes, de 2020-ban csak 1,3 millió járművet értékesített. Emellett a bérgyártással több modell tervezhető a tavaly bemutatott elektromos padlólemezre, amit már most is kínálnak más vállalatoknak.

A bennfentesek szerint a Geely egyelőre nem fogalmazott meg növekedési célértékeket a bérgyártó üzletágát illetően, így azt nem tudni, hogy hány megrendelőjük lesz.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink