Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A startupokban látja elektrifikációja sikerét a Hyundai
A Hyundai 2025-re az elektromosautó-piac egyik legnagyobb szereplőjévé akar válni, és ugyanekkorra évi 670 ezer elektromos autót kíván értékesíteni világszerte. A célok elérése érdekében a következő években jelentős összegeket fog az elektromobilitásba fektetni, több startuppal is együttműködést alakított ki, és a jövőben újabb kooperációk bejelentése várható.
Még idén a Hyundai partnerségre lépett az amerikai, elektromosautó-fejlesztéssel foglalkozó Canoo startuppal. A kooperáció részeként az amerikai cég segíteni fog egy tisztán elektromos, különböző méretkategóriájú járművek építését lehetővé tevő, egyúttal az autonóm vezetés megvalósítására is lehetőséget adó platform fejlesztésében, amit később a Hyundai mellett a testvérmárka Kia is használhat.
A platform várhatóan lehetővé fogja tenni a termelési folyamatok egyszerűsítését és sztenderdizálását, azon keresztül pedig a járművek árának csökkentését. A kisebb komplexitású gyártósorokat gyorsabban állíthatják majd át új modellek termelésére, segítve a változó igényeknek való megfelelést.
A Hyundai 2025-ig 52 milliárd dollárt fog elektromos járművekbe, illetve más jövőorientált technológiákba fektetni, míg a Kia 25 milliárd dollárt.
Külön kooperáció a haszonjárművek fejlesztésére
Ugyancsak 2020-ban a kettő koreai autógyártó összesen 116 millió dollárt fektetett a brit Arrivalba, hogy felhasználhassák annak technológiáit az elektromos haszonjárművek tervezésében – olvasható a Manufacturing Global oldalán.
Az Arrival úgynevezett második generációs elektromos járműveket fejleszt, melyek – ellentétben a mostaniakkal – nem a tradicionális hajtású járművek műszaki alapjain nyugszanak, ami miatt a brit cég szerint nagyobb az üzemhatékonyságuk. Az Arrival „mikrogyárakban” tervezi gyártani saját típusait. A költségcsökkentés érdekében a felvevőpiac közelében felépítendő, és az Arrival minden modelljének gyártására képes üzemekből 2026-ig világszerte ezret fognak felállítani.
Már folyik a következő partnerek keresése
A Hyundai és a Kia jelneleg az LG Chem akkumulátorgyártóval közösen kutatnak újabb olyan startupok után, amikkel érdemes lehet együttműködni. Mindezt egy verseny keretében teszik, melyre a világ bármely pontjáról lehet jelentkezni.