Gyártók A startupokban látja elektrifikációja sikerét a Hyundai

A startupokban látja elektrifikációja sikerét a Hyundai

autopro.hu/V.M. | 2020.08.03 04:16

A startupokban látja elektrifikációja sikerét a Hyundai

Fotó: Hyundai Media Newsroom

A Hyundai 2025-re az elektromosautó-piac egyik legnagyobb szereplőjévé akar válni, és ugyanekkorra évi 670 ezer elektromos autót kíván értékesíteni világszerte. A célok elérése érdekében a következő években jelentős összegeket fog az elektromobilitásba fektetni, több startuppal is együttműködést alakított ki, és a jövőben újabb kooperációk bejelentése várható.

Hirdetés

Még idén a Hyundai partnerségre lépett az amerikai, elektromosautó-fejlesztéssel foglalkozó Canoo startuppal. A kooperáció részeként az amerikai cég segíteni fog egy tisztán elektromos, különböző méretkategóriájú járművek építését lehetővé tevő, egyúttal az autonóm vezetés megvalósítására is lehetőséget adó platform fejlesztésében, amit később a Hyundai mellett a testvérmárka Kia is használhat.

A platform várhatóan lehetővé fogja tenni a termelési folyamatok egyszerűsítését és sztenderdizálását, azon keresztül pedig a járművek árának csökkentését. A kisebb komplexitású gyártósorokat gyorsabban állíthatják majd át új modellek termelésére, segítve a változó igényeknek való megfelelést.

A Hyundai 2025-ig 52 milliárd dollárt fog elektromos járművekbe, illetve más jövőorientált technológiákba fektetni, míg a Kia 25 milliárd dollárt.

Külön kooperáció a haszonjárművek fejlesztésére

Ugyancsak 2020-ban a kettő koreai autógyártó összesen 116 millió dollárt fektetett a brit Arrivalba, hogy felhasználhassák annak technológiáit az elektromos haszonjárművek tervezésében – olvasható a Manufacturing Global oldalán.

Az Arrival úgynevezett második generációs elektromos járműveket fejleszt, melyek – ellentétben a mostaniakkal – nem a tradicionális hajtású járművek műszaki alapjain nyugszanak, ami miatt a brit cég szerint nagyobb az üzemhatékonyságuk. Az Arrival „mikrogyárakban” tervezi gyártani saját típusait. A költségcsökkentés érdekében a felvevőpiac közelében felépítendő, és az Arrival minden modelljének gyártására képes üzemekből 2026-ig világszerte ezret fognak felállítani.

Már folyik a következő partnerek keresése

A Hyundai és a Kia jelneleg az LG Chem akkumulátorgyártóval közösen kutatnak újabb olyan startupok után, amikkel érdemes lehet együttműködni. Mindezt egy verseny keretében teszik, melyre a világ bármely pontjáról lehet jelentkezni.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink