Gyártók A Seat almárkája is szerencsét próbál az USA-ban

A Seat almárkája is szerencsét próbál az USA-ban

autopro.hu/P.B. | 2023.03.25 08:16

A Seat almárkája is szerencsét próbál az USA-ban

Fotó: CUPRA News

Szinte felbolydult az autóipar az Egyesült Államok inflációcsökkentési törvénye miatt, ami többek között átalakítja az elektromos autók támogatási rendszerét. Főleg az elektromobilitással kapcsolatos beruházásokat illetően történnek érdekességek.

Hirdetés

Joe Biden kormányának inflációcsökkentési törvénye továbbra is felforgatja az európai autóipart. A Volkswagen Csoport teljesen új gyárat épít az elektromos autókat gyártó Scout márkájához az országban, az Audi pedig egy új létesítmény építését vizsgálja. A BMW milliárdokat fektet be spartanburgi telephelyére, a Mercedes saját töltőhálózatot épít ki az USA-ban. Most pedig a következő európai jelölt készül átugrani a tengeren: a Seat sikeres fiatal testvérmárkája, a Cupra belép az Egyesült Államok piacára.

Wayne Griffiths vezérigazgató jelentette be a márka éves sajtótájékoztatóján a Seat testvérvállalattal közösen Barcelonában, hogy a Cupra az amerikai piacot célozza meg. Az Automobilwoche kérdésére Griffiths kifejtette az okokat.

Az inflációcsökkentési törvény néven ismert jogszabálycsomag hatalmas adókedvezményekkel támogatja a helyben gyártott elektromos autókat. Az EU és az USA között az elkövetkező hetekben folytatott számos megbeszélés után várhatóan az Európai Unióból importált elektromos járművek is megkapják az adókedvezmények egy részét. De nemcsak a kedvező gazdasági feltételek vonzzák a Cupra főnökét:

„Lehetőségünk van arra, hogy a Cuprát globális márkává tegyük. A fejlődés Európában nagyon gyors, a potenciál óriási” – fogalmazott Griffiths.

Tényleg jól megy a szekér

Az éves sajtótájékoztatón a Cupra közzétette eladási adatait. Németországban 90 százalékkal, Ausztriában pedig 158 százalékkal nőttek a cég eladásai, de 87 százalékos növekedést ért Nagy-Britanniában és Franciaországban is, valamint hasonló növekedésről (84 százalékos plusz) számolt be Olaszország esetében is.

„A márka nagyot szólt Európában. Pontosan a megfelelő hely vagyunk azoknak az ügyfeleknek, akik valami mást, valami különlegeset keresnek. Hisszük, hogy az Egyesült Államokban is megtaláljuk ezeket az ügyfeleket” - mondta a Cupra főnöke, aki azonban nem kíván országos értékesítési hálózatot kialakítani a márkának, csak néhány régiót céloz meg első körben.

Helyi gyártásról is lehet szó

„A járművek gyártása az Egyesült Államokban határozottan lehetséges” - mondta Griffiths. A gyártásban elképzelhető szinergia az Audi Q5-ös gyártásával a mexikói San Joséban, vagy a Volkswagen Tennessee állambeli üzemével. Az újonnan tervezett Scout üzem az elektromos pickup márka és a Cupra sportos elektromos modelljei közötti eltérő platformok miatt nem jöhet szóba.

Mindenesetre a Cupra csak elektromos járművekkel lép be az Egyesült Államok piacára. Hogy mikor, azt még nem tudni, mert még nem született meg a döntés, de Griffiths szerint a piacra való belépés nem kérdés, csak az, mikor kerül rá sor.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink