Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így változtatja meg a hologram az autók kijelzőit
2024.04.20 12:22Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Renault több modelljének is megpecsételődhet a sorsa
Újabb részletek láttak napvilágot a Renualt és a Nissan közös, költségcsökkentést célzó átszervezési tervéről, melyet hivatalosan május végén fognak ismertetni. A Renault szűkíteni készül kínálatát, és olyan ismert modellek gyártása is befejeződhet, mint az Espace.
A Renault 2 milliárd euróval szeretné redukálni költségeit, a Reuters számára névtelenül nyilatkozó bennfentesek szerint pedig ennek részeként modellkínálatát is csökkenteni fogja. A vállalat 2009-ben már hozott egy ilyen döntést, ám a saját, Dacia, Renault Samsung Motors, Lada és Alpine márkái alatt így is 45-50 típust forgalmaz.
SUV-k veszik át az egyterűek helyét
Az egyik nyilatkozó kifejtette, hogy az Espace és Scenic egyterűek, valamint a Talisman szedán gyártását szinte biztosan be fogják fejezni. A vállalat a jövőben több SUV-t, másrészről kevesebb egyterűt, illetve négyajtós modellt fog kínálni.
Az 1984 óta kapható Espace az évek folyamán kategóriája meghatározó típusává vált Európában, és máig mintegy 1,3 milliót adtak el belőle. Ugyanakkor a 2015-ben megjelent ötödik generáció nem tudta eredményesen felvenni a versenyt az egyre népszerűbb szabadidő-autókkal, így 2019-ben már csak alig 10 ezer darab kelt el.
Az Espace és a kisebb Scenic helyét a Kadjar SUV új generációja venné át. A kettő egyterű, valamint a négyajtós Talisman is az észak-franciaországi Douai városában található üzemben készül. Ha minden igaz, a gyárat ennek ellenére nem fogják bezárni, ugyanis két új, a Renault-Nissan szövetség közös elektromos platformjára épülő modell fog ott készülni.
A PSA nyomában járva
A Renault hazai riválisa, a PSA Csoport hat évvel korábban ugyancsak a modellpalettája átgondolására kényszerült. Akkor a vállalat bejelentette, hogy modelljeinek számát 45-ről 26-ra csökkenti, hogy évente 300 millió eurót takaríthasson meg.
A Reutersnek nyilatkozó személyek egyike elmondta, hogy a Renault sokkal jelentősebb nemzetközi jelenléttel rendelkezik, mint versenytársa, ennek ellenére egyszerre ennyi típus gyártása nem fenntartható többé.