Gyártók A Renault a Clio-val és a Captur-rel kezdi meg hibrid offenzíváját

A Renault a Clio-val és a Captur-rel kezdi meg hibrid offenzíváját

autopro.hu/Sz.K. | 2020.01.26 16:23

A Renault a Clio-val és a Captur-rel kezdi meg hibrid offenzíváját

Fotó: Renault Group Media

A Renault két legnépszerűbb modelljének alacsony károsanyag-kibocsátású hibrid verziójával pörgeti fel elektromos stratégiáját. Az új hibridek a Clio ferdehátú és a Captur kis SUV modellekből lesznek.

Hirdetés

Az autógyártó a Clio-t full hibrid, a Captur-t pedig plug-in hibrid variációban mutatta be a Brüsszeli Autószalonon.

A vállalat közlése szerint a Clio hibrid kevesebb mint 100 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként, a Captur pedig 32 g/km kibocsátási értékkel rendelkezik. Mindkét szám vegyes ciklusú tesztelés eredménye, melyet a Könnyű Gépjárművek Világszerte Összehangolt Teszteljárása (WLTP) során kaptak meg. A végső tanúsítványt azonban még nem szerezték meg.

A Renault még nem közölte a modellek várható árát és a pontos megjelenés dátumát, de várhatóan májustól kaphatóak lesznek. A márka tavaly mutatta be a Clio és a Captur legújabb generációját, belső égésű motorral. Mindkét járművet a Renault-Nissan szövetség új CMF-B platformjára tervezték.

Elektromos erő

A két hibrid a Renault E-Tech elektromos hajtásrendszerét használja, melyben két elektromos motort erősítettek rá egy különleges fejlesztésű kuplung nélküli váltóra, amely a vállalat szerint több mint 150 új szabadalommal rendelkezik.

Az egyik motor egy kisebb starter-generátor, amely elektromos üzemmódban elindítja a járművet, a másik pedig egy nagyobb motor, ami a kerekeket hajtja. Az 1,6 literes négyhengeres benzinmotor 91 lóerő teljesítménnyel rendelkezik, és ez az elsődleges erőforrás. A regeneratív fékezés is segíti a rendszer akkumulátorainak töltését. A Clio E-Tech full hibrid 140 lóerő teljesítménnyel rendelkezik, és 230 voltos, 1,2 kilowattórás akkumulátora van.

A Clio a városi közlekedés akár 80 százalékát is teljesen elektromos üzemmódban tudja végrehajtani, legnagyobb sebessége 75 kilométer óránként. A Clio üzemanyag-hatékonysága akár 40 százalékkal is javítható egy kizárólag benzines motorhoz képest. A 100 gramm alatti kilométerenkénti emisszió nagy fejlődés a vállalatnak, ugyanis az alap, 65 lóerős egyliteres, háromhengeres benzinmotoros verziónak 112 gramm ugyanezen értéke, míg a 130 lóerős, 1,6 literes, négyhengeres motor 119 gramm szén-dioxidot bocsát ki. A 115 lóerős dízelmotor 95 grammos emisszióval rendelkezik.

50 kilométeres Captur

A Captur E-Tech plug-in verziója 160 lóerős teljesítménnyel rendelkezik, és egy 400 voltos, 9,8 kilowattórás akkumulátora van, amely 50 kilométeres hatótávot biztosít teljesen elektromos üzemben, 135 kilométeres óránkénti sebességgel. Az E-Tech 32 gramm szén-dioxidot bocsát ki egy kilométeren, még a Captur leggyengébb benzinmotorral is 133 grammot, a leghatékonyabb dízelmodell pedig 123 grammot.

A Clio a Renault legkeresettebb modellje, Európában összesen 291 021 darabot adtak el 2019 első 11 hónapjában, amely 5,5 százalékos visszaesést jelent a JATO Dynamics piackutatói szerint. A második helyen álló Captur eladásai 2,5 százalékkal emelkedtek.

Elektromos dömping

A két hibrid a Renault azon törekvésének része, hogy szélesítse elektromos és elektrifikált járműveinek körét. 2022-re a márka nyolc tisztán elektromos és 12 hibrid modellt fog árulni. 2020-ban még a Megane kompakt ferdehátú plug-in verzióját is bemutatják.

Az európai autógyártók azért kezdtek ilyen buzgó elektromos offenzívába, mert meg kell felelniük az EU új, sokkal szigorúbb emissziós előírásainak, 2020-21-re átlagosan 95 gramm lehet flottájuk kibocsátása kilométerenként. Míg a nagy autók közt egyre elterjedtebbek a hibridek, a kisautó-szegmensben igencsak ritkának mondhatók.

A Toyota a Yaris ferdehátújából kínál full hibrid verziót, míg a Kia a Niro kis crossoverét kínálja full és plug-in hibrid változatban – írta meg az Automobile News Europe.

Nyitókép: facebook/renaulthungary

Kiemelt Partnereink