Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A PSA valójában bekebelezi a Fiat-Chryslert?
Sokan attól tartanak, hogy a PSA és az FCA sokáig húzódó egyesülése végül azzal fog járni, hogy a francia konszern átveszi az uralmat az olasz-amerikai vállalat felett. Elemzők szerint nem két egyenlő fél egyesül, hanem a PSA sokkal dominánsabb szereplő lesz.
Januárban szavaznak arról a PSA és a Fiat-Chrysler részvényesei, hogy a két vállalat egyesüljön Stellantis néven. A két autóipari szereplő hosszú ideje tervezte már az egyesülést, számos vizsgálat kellett hozzá, hogy a folyamat végbemehessen, ám végül minden hatóság áldását adta az aktusra. A felek úgy hirdetik az egyesülést, mint két egyenlő fél erőinek összevonása, ám szakértők szerint jó eséllyel nem erről lesz szó.
A Forbes szerint egyenesen arról van szó a dokumentumok alapján, hogy a PSA magába olvasztja az FCA-t, vagy ha úgy tetszik, bekebelezi az olasz-amerikai vállalatot. A cikkben a Daimler és a Chrysler korábbi egyesüléséhez hasonlótól tartanak, akkor a Chrysler sokat veszített pozíciójából, végül az Obama-adminisztráció támogatása és a Fiat általi felvásárlás mentette meg az Egyesült Államok harmadik legnagyobb autógyártóját.
Nem egyenlő felek
Elemzők szerint a Peugeot, a Citroen, a DS és az Opel együtteséből álló PSA egyértelműen erősebb szereplő lesz a Stellantis néven létrejövő új vállalatban, ami azt jelenti, hogy a francia cég átveszi a hatalmat az FCA fölött is.
Tény, hogy a Stellantis leendő 11 vezetőségi tagjából hat a PSA részéről érkezik, ráadásul a PSA az összes részvényesnek (az FCA részvényeseinek is) fizet prémiumot már az egyesülés előtt is.
Igaz ugyanakkor az is, hogy a Stellantis legnagyobb részvényese az Agnelli-család birtokában lévő Exor lesz az olaszok részéről 14,4 százalékkal, ám Peugeot 7,2 százalékát, a francia állam 6,2 százalékát, míg a kínai Dongfeng 5,6 százalékát birtokolja majd a részvényeknek, és a Forbes szerint egyértelmű, hogy ez a három szereplő a vitás kérdésekben együtt fog szavazni.