Gyártók A Nokia győzelmével zárult a Daimlerrel folytatott jogi csatározás

A Nokia győzelmével zárult a Daimlerrel folytatott jogi csatározás

autopro.hu/V.M. | 2021.06.02 16:19

A Nokia győzelmével zárult a Daimlerrel folytatott jogi csatározás

Fotó: Daimler Global Media Site

Végéhez ért a Daimler és a Nokia közti, szabálytalan szabadalom-használat ügyében már régóta húzódó jogi vita, miután a német autógyártó beleegyezett, hogy licencdíjat fizessen a finn telekommunikációs óriás autókban használt technológiái után.

Hirdetés

A Nokia, ami évente 1,4 milliárd euró bevételhez jut szabadalmi díjakból, valamint a Daimler az elmúlt években többször is beperelték egymást német bíróságokon, változó eredménnyel.

A finn cég azt kifogásolta, hogy a Daimler díjfizetés nélkül használja szabadalmait járművei navigációs, kommunikációs és fejlett vezetői segédrendszereihez. A német OEM eddig azon az állásponton volt, hogy az uniós egységes piaci szabályok szerint, helyette a beszállítóinak kellene fizetnie.

A Daimlernek is van minek örülnie

A közösen bejelentett megállapodást győzelemként könyvelheti el a Nokia, aminek a Daimler eddig soha nem fizetett licencdíjat.

A Daimlernek szintén jó hír az egyezség. Mint egyik szóvivője fogalmazott: „Üdvözöljük a megállapodást, gazdasági szempontok miatt, illetve azért, mert elkerülhetjük az elhúzódó szembenállást.”

A vállalatok közölték, hogy felhagynak az egymás ellen irányuló pereskedéssel, azt azonban nem hozták nyilvánosságra, hogy mekkora díjról állapodtak meg. Az összegre csupán más gyártók fizetéseiből lehet következtetni. A Reuters bennfentesektől úgy véli tudni, hogy a Nokia, hasonló technológiáinak használata után járművenként kicsivel több mint kettő eurót szokott kapni.

A Nokia szabadalmaiért már jelenleg is fizető gyártók között szerepel az Audi, a Bentley, a BMW, a Mini, a Rolls Royce, a Seat, a Škoda és a Volkswagen is.

Nem követi a Daimler példáját a Continental

A Daimlerrel kötött megállapodás azonban nem jelenti a Nokia autóipari cégekkel folytatott csatározásainak végét. A Continental, ami még 2019-ben a Daimlerrel, a Valeóval, az infotainment rendszerek elemeit gyártó Bury Technologies-zel, valamint a telekommunikációs szoftvereket fejlesztő Gemaltóval közösen tett panaszt a Nokia licencdíjai miatt az Európai Bizottságnál, közölte, hogy nem vonja azt vissza, valamint az USA-ban is tovább fog harcolni igazáért.

Helmut Matschi, a Continental Járműhálózatok és Információ üzleti egységének vezetője szerint az EU-nak egységes jogi keretet kell alkotnia, annak hiányában ugyanis az európai vállalatok a dolgok internetének (IoT) piacán behozhatatlan hátrányba fognak kerülni amerikai és ázsiai versenytársaikkal szemben.

Kiemelt Partnereink