Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ez a vállalat megreformálja a raklapozást
2024.04.25 04:16Új gyártócsarnokot építtet a Szabó Fogaskerékgyártó
2024.04.24 17:18Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Nokia győzelmével zárult a Daimlerrel folytatott jogi csatározás
Végéhez ért a Daimler és a Nokia közti, szabálytalan szabadalom-használat ügyében már régóta húzódó jogi vita, miután a német autógyártó beleegyezett, hogy licencdíjat fizessen a finn telekommunikációs óriás autókban használt technológiái után.
A Nokia, ami évente 1,4 milliárd euró bevételhez jut szabadalmi díjakból, valamint a Daimler az elmúlt években többször is beperelték egymást német bíróságokon, változó eredménnyel.
A finn cég azt kifogásolta, hogy a Daimler díjfizetés nélkül használja szabadalmait járművei navigációs, kommunikációs és fejlett vezetői segédrendszereihez. A német OEM eddig azon az állásponton volt, hogy az uniós egységes piaci szabályok szerint, helyette a beszállítóinak kellene fizetnie.
A Daimlernek is van minek örülnie
A közösen bejelentett megállapodást győzelemként könyvelheti el a Nokia, aminek a Daimler eddig soha nem fizetett licencdíjat.
A Daimlernek szintén jó hír az egyezség. Mint egyik szóvivője fogalmazott: „Üdvözöljük a megállapodást, gazdasági szempontok miatt, illetve azért, mert elkerülhetjük az elhúzódó szembenállást.”
A vállalatok közölték, hogy felhagynak az egymás ellen irányuló pereskedéssel, azt azonban nem hozták nyilvánosságra, hogy mekkora díjról állapodtak meg. Az összegre csupán más gyártók fizetéseiből lehet következtetni. A Reuters bennfentesektől úgy véli tudni, hogy a Nokia, hasonló technológiáinak használata után járművenként kicsivel több mint kettő eurót szokott kapni.
A Nokia szabadalmaiért már jelenleg is fizető gyártók között szerepel az Audi, a Bentley, a BMW, a Mini, a Rolls Royce, a Seat, a Škoda és a Volkswagen is.
Nem követi a Daimler példáját a Continental
A Daimlerrel kötött megállapodás azonban nem jelenti a Nokia autóipari cégekkel folytatott csatározásainak végét. A Continental, ami még 2019-ben a Daimlerrel, a Valeóval, az infotainment rendszerek elemeit gyártó Bury Technologies-zel, valamint a telekommunikációs szoftvereket fejlesztő Gemaltóval közösen tett panaszt a Nokia licencdíjai miatt az Európai Bizottságnál, közölte, hogy nem vonja azt vissza, valamint az USA-ban is tovább fog harcolni igazáért.
Helmut Matschi, a Continental Járműhálózatok és Információ üzleti egységének vezetője szerint az EU-nak egységes jogi keretet kell alkotnia, annak hiányában ugyanis az európai vállalatok a dolgok internetének (IoT) piacán behozhatatlan hátrányba fognak kerülni amerikai és ázsiai versenytársaikkal szemben.