Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A gyárak közti munkamegosztással készül az elektrifikációra a Daimler Truck
A Daimler Truck vezetősége és a dolgozói tanács vezetői megállapodtak a Mercedes-Benz három motorgyárának jövőbeni sorsáról. A különböző üzemek az elektromos átállás más-más szeletét fogják lefedni, a jövőjük pedig biztosított az új hajtások korában is.
Az intenzív tárgyalásokat követően a Daimler Truck AG és az Üzemi Tanács megállapodott a Mercedes-Benz motorgyárainak jövőjéről – írja a Daimler közleménye. A megállapodás értelmében a három telephely Gaggenauban, Kasselben és Mannheimben az elektromos hajtások különböző alkatrészeire szakosodik.
A jövőben a detroiti testvérgyárral együtt pörgetik fel az akkumulátoros elektromos és hidrogénalapú hajtásrendszerek globális gyártását. A Daimler Truck jövőbeni jelentős beruházásai segítik majd a technológiai változásokat.
Egyetértés a jövőről
Yaris Pürsün, a Daimler Truck hajtásrendszerekért felelős üzletágának vezetője elmondta, hogy a teherautók iparága komoly változáson megy át, cél a károsanyag-kibocsátás minimalizálása. Az elektromos hajtások megjelenésével együtt egy darabig még biztosan velünk maradnak a belső égésű motorok is a teherfuvarozásban, ezért fokozatos átállásra van szükség.
Az elektromos és hidrogénes hajtások fejlesztéséhez a Daimlernek jól képzett munkaerő kell, akik képesek rugalmasan mozogni ezen a területen. A Daimler üzemeinek hálózata, és a kompetenciaközpontok kutatásai együtt teszik felkészültté a céget az elektromos átállásra – véli Pürsün.
Teherautókra mindig lesz szükség
Michael Brecht, a Daimler AG általános Üzemi Tanácsának elnöke kijelentette, hogy az élelmiszert és más fontos cikkeket a jövőben is teherautók fogják szállítani. Emiatt a Daimler számára szükséges a tehergépjárművek hajtásrendszerének fejlesztése, hogy a jövőben is megfelelő alternatívát tudjon biztosítani a cég a szállítmányozóknak.
A Daimler Truck a lehető legjobb megoldást szeretné kínálni ügyfeleinek a jövőben is, ezt segíti a mostani megállapodás.
A gyárak szerepe
A gaggenaui nagy haszongépjárművek sebességváltóira specializálódott Mercedes-Benz gyár az akkumulátoros elektromos, valamint a hidrogén üzemanyagcellás hajtásalkatrészek összeszerelési kompetenciaközpontjává válik. A kasseli gyár jelenleg a haszongépjármű-tengelyekre helyezi a hangsúlyt, a jövőben pedig az elektromos hajtásrendszerek kompetenciaközpontjává válik.
A haszongépjárművek motorjaira specializálódott mannheimi gyár az üzemben található kompetenciaközpont tapasztalatára támaszkodva az akkumulátortechnológiákra, valamint a nagyfeszültségű rendszerekre fog összpontosítani.
Yaris Pürsün szerint a fenti munkamegosztással a Daimler Truck megőrizheti vezető helyét a haszongépjárművek piacán. A jövőben a Mercedes-Benz teherautói kétféle alternatív hajtással fognak készülni: hidrogén üzemanyagcellással és akkumulátoros elektromossal, és minden szegmenst le fognak fedni – akárcsak most.
Emellett a többi gyárhoz hasonlóan 2022-től a Daimler Truck üzemei is fokozatosan karbonsemlegessé fognak válni.