Gyártók A globális alkatrész logisztikai hálózat, amin a koronavírus sem fogott ki

A globális alkatrész logisztikai hálózat, amin a koronavírus sem fogott ki

autopro.hu/Sz.N. | 2020.10.11 12:22

A globális alkatrész logisztikai hálózat, amin a koronavírus sem fogott ki

Fotó: Daimler Media

Korszerű szervizalkatrész raktárral bővítette globális alkatrész logisztikai központját a Mercedes-Benz a németországi Germersheimben. Klaus Ziemsky, a globális alkatrészüzemek igazgatója és egyben a központ vezetője bemutatta a telephelyen alkalmazott legújabb automatizálási technológiákat.

Hirdetés

A Mercedes-Benz új ergonomikus működési elvek és a legújabb digitális technológiák mentén automatizálta germersheimi globális alkatrész logisztikai központját. A telephelyre naponta beérkező nagyszámú megrendelések és az alkatrészek központból való elszállításának tervezésében gépi tanulás és felhő alapú technológiai megoldások segítenek.

Minden igényt kielégítő, hatalmas komplexum

Az autógyártó 100 millió eurót fektetett az új raktárkomplexumba, melyet júliusban adtak át és hivatalosan augusztusban nyitotta meg kapuit, pontosan az eredeti telephely nyitásának 30. évfordulóján.

A germersheimi központi raktárban 500 ezer különböző személyautóhoz és kereskedelmi járműhöz szükséges alkatrészt, valamint egyéb Mercedes-Benz tartozékokat tárolnak több mint 1,4 millió négyzetméteres területen. A központban rendelkezésre állnak szervizalkatrészek a Mercedes-Benz, a Smart és a Fuso járművei számára is.

Klaus Ziemsky, a globális alkatrészüzem igazgatójának és egyben a központ vezetőjének elmondása szerint a bővítést a prémium autópiac és az alkatrészek számának jelentős növekedése indokolta.

„Az egyes modellek gyártásának kifutását követően is garantáljuk az alkatrészellátást” – kezdte a vezető. „A prémium autópiac további bővülésével, valamint az alkatrészek mennyiségének jelentős növekedésével számolunk. Ennek megfelelően, próbáljuk minél hatékonyabban átalakítani az alkatrészlogisztikát, hogy a legjobb szolgáltatást nyújtsuk fogyasztóinknak.”

Klaus Ziemsky, Mercedes Benz Globális Logisztikai Központjának igazgatója.

Klaus Ziemsky, Mercedes Benz Globális Logisztikai Központjának igazgatója. | Fotó: Daimler Media

A germersheimi Globális Logisztikai Központ egy tető alá hozza a többi logisztikai létesítmény rendkívül dinamikus anyagát, és teret biztosít a gyorsan és lassan mozgó cikkek hatékonyabb elosztásának.

Automatizált szállítás

Az új, 80 ezer négyzetméteres magasraktárt számos high-tech tárolóval és visszakeresést segítő eszközzel szerelték fel, beleértve az integrált szállítószalagot, amely láncos, hidraulikus és elektromos raklapszalagok kombinációját alkalmazza, hogy közvetlenül elszállítsa az alkatrészeket a felrakóhely központi részéből a magasraktár-helyiségekbe. A raktár az „áru a személyhez” ergonomikus elv szerint működik, melyben az alkatrészeket az automatizált szállítmányozási rendszerek viszik az alkalmazottakhoz.

Ziemsky elmondása szerint az új telephely építési munkálatai a belső tervezési fázissal 2016 szeptemberében indultak, a teljes üzembe helyezése pedig 2020 júliusában történt egy intenzív tesztfázist követően.

„Áru a személyhez” koncepció

Az alkatrészeket teherautókkal szállítják a Mercedes globális szállítmányozási telephelyére (és a saját termelőegységeiből) és a raktár központi lerakó zónájába viszik. A padlóba épített elektromos szállítórendszer közepes és nehezebb súlyú alkatrészeket innen szállítja a magasraktárakba.

A nagymértékű automatizáltság segíti a magasabb áramlási sebesség elérését és a közepes méretű alkatrészekre vonatkozó új kiválasztási koncepció fokozza a hatékonyságot és az ergonómiát. Az összegyűjtő edény önjáró, így az alkalmazottak közbenjárása nélkül érkezik a munkaállomásra, és billenti tartalmát a munkavállaló felé. A dolgozó egy állítható magasságú platformon áll és egyénileg szabályozza a munkamagasságot.

Fotó: Daimler Media

Az alkatrészek előrejelzése

A germersheimi logisztikai központ a beérkező rendelésektől függően napi 40-70 ezer alkatrész globális szétosztásáért felel, valamint a mennyiségek kezelésére vonatkozóan folyamatos fejlesztési programon dolgozik.

„A meglévő folyamatainkat nap mint nap teszteljük, hogy még tovább fejleszthessük” – folytatta Ziemsky. „A folyamatos fejlesztési eljárásainkkal növeljük a telephely versenyképességét és a változó körülményekhez igazítjuk folyamatainkat. A komoly erőfeszítés, a működési kiválóság és a logisztikai folyamatok részletessége döntő fontosságú a mindennapi eljárások során.”

A Mercedes-Benz a legújabb digitális technológiát, köztük gépi tanulást és felhő alapú megoldásokat is alkalmaz, hogy így segítse a napi mennyiségek keresletének tervezését. A hatékonyság és rugalmasság növelése érdekében a vállalat felhő alapú technológiát használ a komplexebb előrejelzéseknél, ami egy jelentős előrelépés a jövő keresletének még pontosabb becslésére.

A koronavírus leküzdése

A COVID-járvány tavaszi fellobbanása idején, operatív szinten a globális alkatrészkészleteket Germersheimből irányították, az alkalmazottak sikeresen kezelték a prioritásokat, és gyorsan adaptálták a rendszereket és a folyamatokat a gyorsan változó igényekhez. Ziemsky elmondta, a Mercedes-Benz beszállítóitól beérkező alkatrészek piaconként változtak a nemzeti hatóságok ajánlásai és rendeletei alapján, de kimenő alkatrészeket elsődlegesen a sürgősségi megrendeléseknek megfelelően mozgatták.

„A nagy mennyiségű készletnek és a beszállítóinkkal való szoros együttműködésnek, valamint a világszerte jelenlévő logisztikai központjainknak, az Egyesült Államokban található, alabamai központi raktár és a hat kontinensen elhelyezkedő 40 kapcsolódó nagykereskedelemnek köszönhetően, vészhelyzeti rendeléseket is ki tudtunk szolgálni a leállások során” – magyarázta Ziemsky.

Nemzetközi logisztikai hálózat

Általánosan elmondható, hogy az anyagkezelési technológia és az új raktárban alkalmazott stratégia letükröződése az átfogóbb Mercedes-Benz és a „szülővállalata”, a Daimler aftersales hálózatának.

„A fogyasztóink és a beszállítóink fejlesztéseihez igazodva bővítjük a nemzetközi logisztikai hálózatunkat” – mondta Ziemsky az Automotive Logistics-nak. A vállalat az elektromos járművek (EV) térnyeréséhez is készül már alkatrész hálózatának kiépítésére. A Mercedes-Benz és a Smart is már több mint egy évtizede gyárt elektromos járműveket és szállít be alkatrészeket az üzemeltetésük érdekében.

A folyamat már elindult, de Ziemsky szerint a Mercedes-Benz Aftersales jól felkészült, és 2020 végére összesen öt teljesen elektromos modell és több mint 20 plug-in hibrid modellváltozat lesz elérhető.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink