Gyártók Póser Zoltán: nagyjából 3500 dolgozóra számítunk hosszú távon a BMW-gyárban

Póser Zoltán: nagyjából 3500 dolgozóra számítunk hosszú távon a BMW-gyárban

Beck András | 2020.02.03 16:19

Póser Zoltán: nagyjából 3500 dolgozóra számítunk hosszú távon a BMW-gyárban

A BMW eddig tíz embert vett fel, év végére ez a szám 1000 fő lehet, mondta Póser Zoltán, az EDC Debrecen Város- és Gazdaságfejlesztési Központ ügyvezető igazgatója a Debreceni BMW gyár logisztikai előkészületei, kihívásai, megoldásai – mindez hogyan sikerült? című előadásában, amelyet a Herceghalmon megrendezett Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferencián tartott meg.

Hirdetés

A BMW-gyár területén idéntől 3500-4000 ember végzi az építési munkálatokat, további 1500-2000 ember egyéb környező infrastrukturális beruházásokon dolgozik majd. "Ez nagy üzleti lehetőség a környező vállalkozásoknak, hiszen a munkásoknak lakniuk kell valahol és számos szolgáltatási igénybe vesznek majd. A BMW eddig tíz embert vett fel, ez a szám később ezer fő lehet. Az utolsó gyárukat nemrég Mexikóban adták át, azelőtt Kínában, illetve Lipcsében épült üzem. A korábbi példákból kiindulva olyan 3500 dolgozóra számítunk hosszú távon a gyárban" – emelte ki Póser Zoltán.

Déli ipari park

"Debrecenbe az autóipari beszállítókat a déli ipari parkba várjuk. Az észak-nyugati gazdasági övezetben lesz a BMW-gyár. Összesen 500 hektárról van szó. Egy 100 hektáros terület innen északra azoké a beszállítóké lehet, akiknek egy órán belül kell a gyárból, illetve a gyárba szállítaniuk a terméket" – húzta alá Póser Zoltán, aki hozzátette, hogy korszerű irodapark is van a városban. A belváros 360 hektáros, a BMW-gyár 400 hektár. Február 13-án indul a cölöpözés, 460 ezer négyzetméternyi alapterületű részen húznak fel épületeket az első ütemben. Természetesen parkolók is épülnek.

Nemsokára kialakítják a konténervárost

"Előkészített területet kapnak, ezen tavaly január óta folyik a munka, a régészek 30 hektárt tártak fel, lőszermentesítés is történt, talajtartó rétegeket alakítottak ki. Áprilisban kapja meg a területet a BMW és nemsokára kialakítják a konténervárosaikat. Az autópályán két új leágazás épül, a józsai leágazásról jönnek majd az alapanyagok, északról. A munkások délről érkeznek majd a gyárba. A készterméket 80 százalékban a vasúti átrakodón keresztül szállítja majd el a bajor gyártóvállalat" – mondta előadásában az EDC Debrecen Város- és Gazdaságfejlesztési Központ ügyvezető igazgatója.

Az észak-nyugati gazdasági övezetben lesz a BMW-gyár.

Az észak-nyugati gazdasági övezetben lesz a BMW-gyár.

Vasúti átrakó

Nagy kapacitású vasúti átrakó is épül, a második ütemben négy iparvágány létesül. A vasúti átrakodást külső szolgáltatásként veszi majd igénybe a BMW, ez nagy rugalmasságot ad a BMW-nek Póser Zoltán szerint. Így nem szeli ketté egy iparvágány a gyár területét.

Kamionparkoló is épül a gyárnál. A 33-as út 2x2 sávos lesz a gyárig. Gyakorlatilag három autópálya-lejárója lesz a BMW gyárnak.

Hárommilliós régió

Debrecen régióközpontként pozicionálja magát. Ebbe a régióba hazánk és Szlovákia keleti részét, Ukrajnából Kárpátalját és Románia észak-nyugati régióit veszik figyelembe. Szolnok, Miskolc, Nyíregyháza, Kassa, Eperjes, Ungvár, Beregszász, Szatmárnémeti és Nagyvárad is ebbe a régióba tartozó nagyobb város. "A hárommilliós régióban fontos helyet foglalunk el, logisztikailag is jó helyen vagyunk. Van vasút, autópálya és nemzetközi repülőtér is. Utóbbi 600 ezres forgalmú volt tavaly, Wizz Air és Lufthansa járatok közlekednek. 1,5-2 milliós utasforgalom befogadására alkalmas reptéri infrastruktúrát akarunk fejleszteni. Addig kaphatunk állami támogatást, amíg nem érjük el az egymilliós éves utasszámot, afelett csak piaci alapon bővíthető a reptér" – tette hozzá Póser Zoltán.

Jönnek az autóipari végek

Az elmúlt években több jelentős cég, köztük autóiparban is érdekeltek jelentek meg Debrecenben. Ilyen például a thyssenkrupp, vagy a Schaeffler nagyobb fejlesztése és a Vitesco, amely a Continentalból vált ki. Több mint hatezer új munkahely létrehozását jelentették be ezek a cégek. A Financial Times is elismerte Debrecen befektetésösztönző rendszerét. A jövőben pedig természetesen a BMW beszállítókra is számítanak.

"A 2030-as évekre 1,5 milliós forgalmú repteret akarunk, gyorsvasútfejlesztés is lehet Románia irányába. A régió több ipari parkjával is együttműködünk. Összehangoljuk a munkát Nyíregyháza, Hajdúnánás és Hajdúböszörmény ipari parkjaival" – fűzte hozzá Póser Zoltán.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink