Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Látogasson el díjmentesen az Ipar Napjai kiállítására!
2024.04.25 07:22Akkumulátorgyár készül a VW számára
2024.04.25 06:18Ez a vállalat megreformálja a raklapozást
2024.04.25 04:16Új gyártócsarnokot építtet a Szabó Fogaskerékgyártó
2024.04.24 17:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Daimler szerint fel kell gyorsítani a töltőhálózat fejlesztését
Az európai döntéshozóknak olyan határozottan kellene támogatniuk a töltőinfrastruktúra fejlesztését, mint ahogy a szén-dioxid-kibocsátást akarják csökkenteni – nyilatkozta a Daimler üzemi tanácsának vezetője, Michael Brecht.
Az autógyártók már figyelmeztették az Európai Uniót, hogy az Európai Bizottság javaslata, mely az új autók átlagos szén-dioxid-emissziójának 50 százalékos mérséklését írja elő 2030-ig a 2021-es szinthez képest, veszélybe sodorja a gyártósori állásokat, amik léte nagyban függ a belső égésű motoroktól.
Brecht a Reuters megkeresésére fejtette ki véleményét. Elmondta, hogy visszaeshet az új autók iránti kereslet, amennyiben az elektromos gépkocsik tulajdonlását nem teszik vonzóbbá a töltőhálózat fejlesztésével.
Úgy véli, hogy a politikának nem szabadna a kibocsátási korlátozások szigorításáról döntenie a feltételek megteremtése nélkül. „Kell, hogy legyen egy főterv a töltőinfrastruktúra bővítésére. Rengeteg kisebb kezdeményezés van, de nincs, ki koordinálja azokat.”
Láthatáron a szigorúbb elvárások
Az Európai Parlament az előző héten szavazta meg a Bizottság azon javaslatát, hogy 2030-ig az unió 60 százalékkal csökkentse az üvegházhatású gázok kibocsátását az 1990-es szinthez képest, így azt már csak a szakminisztereket tömörítő Tanácsnak kell jóváhagynia.
Brecht erre úgy reagált, hogy: „Alapjaiban ez egy jó stratégia.” Ugyanakkor hozzátette, hogy az elektromos járművek népszerűbbé tétele „problematikus”, és a végén nem ugyanannyi dolgozójuk lesz, mint korábban.
Brecht azt is elárulta, hogy a vállalat stratégiáját átvizsgálták, hogy erőforrásokat szabadítsanak fel az üzemek átépítésére, illetve hogy átképezzék dolgozóikat az elektromos járművek gyártásához.