Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Dacia tizenöt éves sikertörténetet tudhat maga mögött Európában
Tizenöt éves európai fennállását ünnepli a Dacia, mely 2005 óta 6,4 millió járművet értékesített a kontinensen. A jeles évfordulót pedig nem is akárhogy ünnepli a gyártó, mint, hogy egy limitált jubileumi szériát dob piacra.
Az egyetlen modelltől az átfogó, változatos termékpalettáig, a Dacia a maga 6,5 millió vásárlójával átalakította az autóipart 2005 óta. Az elmúlt 15 év sikertörténete a Logan európai bevezetésétől egészen a 100 százalékban elektromos városi autó, a Spring bemutatásáig terjed.
Egy forradalmian új, megfizethető modell születése
Az 1966-ban Romániában alapított Dacia mindig is szoros kapcsolatban állt a Renault-val: első modellje, amely csak a helyi piacon volt elérhető, egy Dacia 1100 márkajelzéssel ellátott Renault 8 volt, és a gyártáshoz Franciaországban készült alkatrészeket használtak.
1999-ben a Renault Csoport célja a román gyártó felvásárlásával egyértelmű volt: fejleszteni a Dacia szakértelmét és földrajzi pozícióját, hogy piacra dobhassa a legolcsóbb lépcsőshátú szedánt az akkor jelentősen fejlődésnek indult kelet-európai piacokon. Nagyon ambiciózus cél volt ez, amelynek eléréshez a Renault Csoport rengeteg, addig ismert konvenciót borított fel.
Az autóiparban először alkalmazták a „design-to-cost” modellt, amelynek szellemében már a tervezés szakaszában elkezdtek számolni a költségekkel. Abban az időben ez kiemelkedően innovatívnak számított, mivel a módszer szakított a hagyományos tervezési logikával: anélkül, hogy kompromisszumot kötöttek volna a megbízhatóság és a biztonság terén, a költségoptimalizálás is a jármű tervezésének már legelső szakaszától kezdve ugyanolyan fontos szempont lett. A fejlesztés kezdetétől a végéig a teljes műszaki kialakításnál figyelembe vették a végső eladási árat. Ezen stratégia értelmében a Renault Csoport már bevált és amortizált alkatrészeinek és technológiáinak használata jelentős előnyt jelentett. A tervezéstől a koncepció kidolgozásáig, majd a gyártásig a Dacia projektcsapata úgy működik, mint egy start-up: tiszta lappal és szűk költségvetéssel kezdődik a munka - minden modell esetén!
A 2004-ben leleplezett Logan minden előzetes ígéretet betartott: rekord méret és helykínálat, valamint minden lényeges felszereltség - verhetetlen áron. A modell forradalmasította az autópiacot azzal, hogy az újautó-vásárlás olyan közönség számára is elérhetővé vált, amelynek eddig ez csak álom lehetett. A használt autókkal versenyképes újautó-árral annyira sikeres volt a modell, hogy 2005-től egész Európában forgalmazni kezdték. A Dacia példaértékű lett az újautó-vásárlás területén. Az ikonikus modellt, a Logant ma is forgalmazzák, 2004 óta összesen 1,8 millió darab talált gazdára.
Nyertes hármas
A Logan sikerének köszönhetően a Dacia 2008-ban kibővítette kínálatát a Sandero-val és annak SUV verziójával, a Sandero Stepway-jel. A kompaktság és a tágas belső tér kombinációja révén ez az ötajtós forma elég sokoldalú ahhoz, hogy megfeleljen minden kihívásnak.
Az új forradalom 2010-ben kezdődött, a Dacia Duster bemutatásával. Ez a modell, amely ma már bestsellernek számít, sokak számára tette elérhetővé azt a SUV szegmenst, amely addig csak magasabb kategóriás modellekből állt.
Hű maradva azokhoz az értékekhez, amelyeket a Dacia sajátjának vall – rekordmértékű helykínálat, egyszerűség, robusztus kialakítás és verhetetlen ár – mindkét új modell ma már slágerterméknek számít. A Sandero (beleértve a Sandero Stepway-t is) rendelkezett 2018-ban a legnagyobb, magánszemélyek körében eladott példányszámmal, bemutatása óta pedig összesen 2,1 millió darabbal. A Dacia Dusterből 2010 óta 1,6 millió darabot értékesítettek.
A Dacia egyszerű, megbízható és robusztus modelljeivel továbbra is kielégíti a vásárlók alapvető igényeit. A márka 2007-ben bővítette a termékcsaládot a Logan MCV-vel (kombi), majd 2012-ben a Lodgy-val (egyterű) és a Dokkerrel (egyterű személyváltozat és furgon). Vevői lelkesedésének köszönhetően a márka aktív vásárlóközösséggel rendelkezik és mára a Dacia lett az ötödik Európában a magánszemélyek részére történő értékesítés terén. Nagy utat járt tehát be a márka!
Itthon a Duster a legkelendőbb
Hazánkban piaci megjelenése óta összesen több mint 63 ezer darab Dacia gépjármű kelt el, ezzel a márka átlagosan 3,3 százalékos piaci részesedést ért el az elmúlt 15 év során, ugyanakkor a Duster 2010-es bevezetése is hozzájárulhatott ahhoz, hogy elmúlt 10 évben ez az érték 5,4 százalékra emelkedett. A legmagasabb piaci részesedést egyébként 2019-ben regisztrálták 6,6 százalékos aránnyal.
2010-es hazai megjelenése óta a legnépszerűbb modell itthon a Duster volt a Dacia kínálatában, összesen 24 ezer darabot helyeztek forgalomba 2020 április végéig a Datahouse adatai alapján. Itthoni bevezetése óta a modell a Dacia-értékesítés jelentős hányadát, kb. 4 százalékát adja, piaci részedése pedig átlagosan 2,3 százalékot tett ki ugyanebben az időszakban.
Az eladási listán a városi terepjárót Magyarországon a Logan követi, összesen több mint 13 ezer darabot helyeztek forgalomba hazánkban 2005 és 2020 áprilisa között. A rangsor harmadik helyezettje itthon a Dokker, illetve a Dokker Van változat, amelyből közel tízezer darab kelt el. A Sandero a negyedik helyen áll és csak kevéssel marad el a Dokker mögött, 2005 óta ugyanis több mint 9600 példányt helyeztek forgalomba a Datahouse adatai szerint.
2020 áprilisának és egyben az idei év első 4 hónapjának összesített nyertese a Dacia Lodgy 1839 eladott járművel, a családtámogatási programnak köszönhetően. Kimondhatjuk tehát, hogy a Dacia Lodgy a nagycsaládosok kedvenc autója Magyarországon.
A 15 éves évforduló kapcsán a márka egyedi limitált szériát dob piacra, melyet a 15th Celebration felirattal ellátott embléma és további egyedi dizájnelemek különböztetnek meg a többi modelltől. Ez a crossover széria minden országban elérhető, ahol a márkát forgalmazzák. Hazánkban a limitált Sandero (TCe 90) 3 699 000, míg a Duster limitált verziója (TCe 100) 4 549 000 forintos kezdő ártól érhető el.
A holnap igényeire válaszol
Mivel az ügyfelek elvárásai és az autók használatának módja is folyamatosan változik, a Dacia modern márkaként meghallva vásárlói igényeit, felkészül a jövő mobilitásának kihívásaira. A környezeti kihívásokra reagálva a Dacia az egyetlen gyártó, amely kettős üzemű (benzin/LPG) modelleket kínál közel a teljes személygépjármű választékban.
A Groupe Renault 10 éves tapasztalata alapján a Dacia következő újítása a megfizethető elektromos járművek területén lesz várható. 2020 márciusában a márka bemutatta a Spring elektromos koncepciót, az első teljesen elektromos modellt. Öt ajtós modell, 4 teljes értékű üléssel és 200 kilométeres hatótávval: a Dacia Spring bizonyítékul szolgál arra, hogy a márka képes mindenki számára elérhető, fenntartható mobilitást kínálni, úgy, hogy továbbra is megtartja merész értékeit. A Dacia meghatározó szereplő volt az autóiparban az elmúlt 15 évben, és forradalmi tevékenysége még messze nem ért véget.