Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Cseh és horvát versenyeken méretteti meg magát a BME Motorsport
2024.04.17 16:17Három új modell bejelentésével emeli a tétet a BYD
2024.04.17 15:24Más gyártó módszeréből inspirálódik a Nissan
2024.04.17 14:22Az űrtől az autókig mindenhol ott a mérnöki szimuláció
2024.04.17 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Válságkommunikációt tanul Japán
A Toyota-botrány felébresztette a japán vállalatokat, amelyek hirtelen az amerikai válságmenedzselés tudománya, a „crisisu managemento” felé fordultak – írta a pénteki The Wall Street Journal.
Japán cégek – megriadva attól, hogy mekkora kárt tettek a Toyota autógyár hírnevében a visszahívási kampány és a problémákra adott késedelmes válasz kapcsán megfogalmazott éles amerikai kritikák – tanácsadókat és PR-szakembereket vettek fel, hogy közelebbről is megismerkedhessenek a válságkezelés elemeivel.
A válságmenedzselés az Egyesült Államokban nagy múltra visszatekintő szaktudomány, a szigetországban azonban viszonylag új diszciplína. A Toyota tengerentúli fiaskója – elemzők továbbra is találgatják, hogy a vállalat mikor és milyen mértékben lesz képes helyreállítani egykori hírnevét – hangos ébresztő volt a nemzetközi érdekeltségű japán cégek számára. Rájöttek: sokkal fürgébben kell reagálniuk a felmerülő problémákra.
A Weber Shandwick és a Fleishman Hillard, a világ két vezető PR-cégének szakemberei sorra járják a japán vállalatokat a feldolgozóipartól kezdve a szolgáltatási szektorig, hogy megtanítsák nekik: milyen tanulságai vannak a Toyota-ügynek, miképpen javíthatnak válságkommunikációjukon. Shin Tanaka, a Fleishman Hillard japán igazgatója rámutatott: ez nemcsak Toyota-ügy, ez a japán vállalatok ügye.
A japán cégek irányítását, jóllehet globális jelenlétük hatalmas, még mindig szigorú vertikális szerkezet jellemzi, amelyben a döntések fentről lefelé, az anyaországtól külföldre haladnak, az információ áramlása a különböző vállalatrészek között korlátozott – írta a New York-i üzleti újság.
Akihiko Kubo, a Weber Shandwick japán vezetője kifejtette: Japánban a világon a legalacsonyabb a születési ráta, a hazai kereslet szűkül, ezért a cégek nemzetközi piacokat keresnek. A globális műveletekben nem alkalmazható a japán piacon működő modell – tette hozzá.
A Toyota minap hozta létre Üzleti Reform Kaizen (Fejlesztési) osztályát a belső és külső kommunikáció javítása céljából. A részleg vezetője – aki a fogyasztókkal, a részvényesekkel, a beszállítókkal, a médiával és a kormánnyal való kapcsolattartást is összefogja – közvetlenül Akio Toyoda elnöknek fog jelenteni. A vállalat ezenkívül a merev vertikális információáramlást horizontális kommunikációs csatornák megnyitásával akarja oldani.