Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Vajon elég, ha csak csökkenti a halálgépek gyártását a Boeing?
A chicagói székhelyű Boeing repülőgépgyártó a New York-i tőzsde pénteki zárása után közölte, hogy a közelmúltbeli két légi katasztrófa következményeként április közepétől havi 52-ről 42-re csökkenti a 737 MAX típusú gépek gyártási rátáját. Ezzel a döntéssel a gyártó gyakorlatilag elismerte, hogy arra számít, a légiközlekedési hatóságok nem mostanában oldják fel a géptípusra kivetett repülési tilalmat.
Korábban még az volt a terv, hogy nyártól kezdve havi 52-ről 57-re emelik a 737 MAX gyártósor kapacitását.
346 ember halt meg
A Boeing felfüggesztette legnépszerűbb modelljének átadását a megrendelőknek, miután az etióp légitársaság egyik 737 MAX típusú gépe március 10-én felszállás után Addisz-Abeba közelében lezuhant. A katasztrófában 157 ember vesztette életét. Öt hónappal korábban a Lion Air indonéz légitársaság ugyanilyen típusú Boeingje zuhant a Jáva-tengerbe, a repülőn tartózkodó 189 ember odaveszett.
Olvasta már? Korábban több alkalommal foglalkoztunk a Boeing körüli botránnyal. Írtunk arról, hogy a pilóták egyszerűen képtelenek követni az állandó szoftverfrissítéseket, és azzal is foglalkoztunk, hogy vajon az áldozatok családja beéri-e a Boeing-vezér bocsánatkérésével. |
Szabályosan jártak el a pilóták, mégis lezuhant a gép
Az etióp hatóságok első hivatalos jelentése szerint az Ethiopian Airlines 302-es járatát teljesítő pilóták mindenben követték a Boeing és az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) szabályos eljárásrendjét, a repülőgép mégis lezuhant, orral csapódott a földbe. Az etióp vizsgálat vezetője elmondta: egyelőre nincs arra utaló jel, hogy a repülőgép állásszög-jeladó szenzorát bármi megrongálta volna. Ez a berendezés látja el adatokkal a gép automatikus átesésgátló rendszerét, amelynek a korábbi jelentések szerint köze lehet a repülőgép lezuhanásához.
Az előzetes jelentések szerint az indonéziai légi balesetben az állásszög-jeladó közvetített hibás adatokat az átesésgátló rendszernek, amely így újra és újra lefelé nyomta a gép orrát.
Eső után köpönyeg
A Boeing – amely ellen vizsgálatok folynak az Egyesült Államokban az új géptípus feltehetően elkapkodott forgalomba helyezése miatt – a múlt héten közölte, hogy frissítést adott ki a 737 MAX-ok irányítási rendszerére, amelynek keretében több biztonsági funkciót is beiktattak az átesésgátló működésébe.
A MAX-sorozat kulcsfontosságú volt
A Boeing jövőjének szempontjából kulcsfontosságú a 737-es gépcsalád. A polgári légiközlekedésben 2017 óta vesz részt a 737-esek negyedik generációja, a MAX sorozat. A januári adatok szerint 350 darab Boeing 737 MAX modellt már leszállított a Boeing, és emellett több mint ötezer megrendelése volt.